KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2304 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2372 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2374 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2374 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2374 napja

Adi91 7 dolog ami nem tetszik a Warlords of Draenorban
Adi91 - 3616 napja
133

#1: A sztori: Garrosh visszamegy az időben. Eddig oké is lenne, ha mi követnénk, és a múltban vívnánk meg a csatározásainkat. Azonban akkor Garrosh ténykedése befolyásolná a jelenünket, azonban ez nem így történik, hanem elméletileg Garrosh visszamegy a múltba és ezzel létrehoz egy alternatív múltat. Ez az alternatív múlt kapcsolódik a régi Dark Portalon keresztül a mi valós jelenünkhöz, és a dimenziókapun (ami ugye eddig csak egy térkapu volt) ugrabugrálnak át a gonosz Iron Horda fattyak. Ez nekünk rossz. Szörnyen rossz. Meg akarunk menteni egy alternatív világot a pusztulástól. Ahelyett, hogy rájuk zárnánk a kaput (pl. az amúgy is megőrülő félben lévő Jaina-t beáldozva) és élnénk tovább vidáman Garrosh nélkül. Kit érdekel, hogy mi történik egy párhuzamos világban?


 




A sztori másik aspektusa: A Horda központúság. A jelenlegi információk alapján ismét kapunk egy Hellscream endbosst, ami Garrosh után nagyon örömteli. Kevésbé örömteli, hogy bár lesznek Draeneik is ez még egy olyan kiegészítő, ami javarészt az orkokról fog szólni… Kevesebb hordaközpontúságot! 





 

A képen is látható, hogy hány Draenei arc szerepel rajta. Köszönjük!



Meg akárhogy is nézzük, ez az egész Draenor egy Outland revamp. A BC-t istenítőknek nagyon király, azoknak akik az újdonságokat kedvelik pedig kevésbé.



#2: A repülés tilalma: A BC óta lehet repülni a játékban, az újonnan behozott területeken legalább maximális szinten. Ez a dolog egy egyértelmű timesink, amit a Blizz csak azért rak be, hogy ne legyen gyors a tartalomfogyasztás. Azzal nincs semmi baj, ha a szintezésnek lóháton kell történnie, de azért LVL 100-on jó lenne repülni. Minden közlekedés ami a földi hátas segítségével történik komoly időveszteséget okoz, ami abból fakad, hogy a repülő mountok sokkal gyorsabbak földi társaiknál.



Elfogadnám a repülő mountok hiányát a játékból, ha a ground mountok új, 400 %-os sebességet kapnának szemben a jelenlegi 100 %-ossal.





 

#3 A Reforging megszűnése: Az új statok megjelenésével lenne csak igazán izgalmas téma a reforging. Jöhetnének a theorycraftok, hogy kinek melyik statra és milyen arányban éri meg jobban pakolni. Jobb-e egy multistrikera építő mágus, mint egy hastere építő? Esetleg az egyes specek erős másodlagos statfüggőségének kigyomlálása után különösen érdekes lenne pl. egy mastery-re építő fire mage-el játszani. Nos, ez az amit már nem tudunk meg soha, hogy milyen. Ahogy abban sem lehetünk egészen biztosan, hogy az egyes specek másodlagos statfüggését sikerül teljesen eliminálni. Amennyiben nem sikerül nagyon hiányozni fog a reforging. De természetesen ezzel is a gearelődési folyamatot nyújtják és a kiegészítő életciklusát akarják növelni, pontosan úgy , ahogy a repülés korlátozásával is teszik.






#4: A gemslotok és enchantok ritkulása: A gemslotok ritkulásával nem csak az átlag játékosok lesznek szegényebbek, hanem valószínűleg sok más jewelcrafter karakter is, akik az elmúlt kiegészítőkben hatalmas bizniszt csináltak a kövek eladásából. A kevesebb gemslot és kevesebb enchant számomra leszűkíti a lehetőségeket, valamint késztet arra, hogy egy itemből szerezzek gemsocketes változatot. Jelen pillanatban is átélem ezt a harcot, csak most még nem gemsocketes itemekért küzdök, hanem Warforged itemekért. 17 Normal Garrosh killemen egyszer láttam Warforged trinketet, akkor is 25-ös raidben. Tudni illik a jövőben a gemsocketek olyanok lesznek a geardarabokon, mint jelenleg a Warforged státusz. Vagy lesz rajta, vagy nem, de az általános jellemző az lesz, hogy nem lesz gemsocket az itemen.




 


#5: Az új lootrendszer, a worldbossok lootjának nerfelése és a Valor megszűnése: Nem tölti el melegséggel szívemet az új lootrendszer alakulása sem. Kezdeném a Valor gear megszűnésével. Nekem minden kiegészítő eljövetelekor az első dolgom az volt, hogy összeszedtem a HC instákhoz szükséges geart, aztán nekiállok Valort farmolni, hogy minél hamarabb kivehessek valamit belőle. Szerettem gyűjtögetni és várni arra, hogy mikor vehetem ki a következő itemet, közben azt számolgatva, hogy mennyivel lesz ezzel erősebb a karakterem, valamint, hogy esetleg ha végzek a folyamattal könnyebben eljutok majd normál raidre is. Ez mindig egészen jól működött. Hála a Valor gearnek és a minden heti szorgalmas munkának hála össze tudtam szedni egy belépő szintű geart az aktuális raidinstára. Mivel nem guilddel raidelek, hanem pugolok nekem ez nagy támogatást nyújtott abban, hogy haladni tudjak a contenttel.







A másik ilyen megszűnő, nem rendszeresen raidelő, flexibilis idővel rendelkező játékosokat támogató tényező az a Worldbossokból tradicionálisan kivehető Normal kezes és lábas item esésének megszüntetése. Ezentúl a (jelenlegi) Normaltól eggyel alacsonyabb szintű darabot fog dobni a World Boss. Ez részben érthető, részben nem. Ha nehezebbé tennék a world bossokat, akkor maradhatna nyugodtan a régi szisztéma. Azonban úgy látszik, hogy „az egyet beleütök a lootpinatába és várom a mannát” szemlélet népszerűbb a játékosok körében (és a Blizz körében is), azonban én ezt a Blizz helyében semmilyen tekintetben nem támogatnám. (Nevetségesnek tartom azt is, hogy most már a frakciófüggőséget is levették a worldbossokról)






Hála az új lootrendszernek ami erősen alapoz a random generátorra (lásd pl. gemslotok esete), valószínűleg sokkal később fogsz a számodra leginkább megfelelő loothoz jutni (pláne, hogy megszűnt a reforge ugye, amivel legalább kicsit optimalizálhattál volna). A bajt tovább tetézi, hogy a legutóbbi hírek szerint mindenki rollolhat majd mindenre, ami csak tetszik neki, mert mindenkinek lesz minden hasznos stat. Eddig legalább fixen megvolt, hogy az adott cloak-ot a DK taml nem fogja beneedelni előled, mert Stamina és Int. van rajta. Szerencsére a Blizzard megoldást talált arra, hogy ez a rendszer megszűnjön. Mostmár ha elninjáznak előled valamit még csak rá sem foghatod az adott személyre, hogy ninjázna.






A ninjázás és valor/world boss gear hiányára a Blizzard probléma megoldása a MoP elején bevezetett personal loot rendszer, valamint az ehhez kapcsolódó bónuszrollok. Gondolom a remekül működő rendszert  nem kell bemutatnom senkinek, de azért néhány elemét kiemelném: A „sima personal loot” az esetek többségében nem ad semmit, kínkeservesen meg kell szenvedni mire végre bead valamit. Aztán ha végre beadta képes rá és a következő héten beadja ugyanazt az itemet. Nem a legtutibb megoldás. 






A bónuszdobásokkal sem sokkal rózsásabb a helyzet: a legtöbbször néhány goldot kapsz ajándékba, de ha véletlenül nem, akkor is olyan itemet amivel már rendelkezel, vagy pontosan ugyanazt ami az előtte lévő pillanatban esett ki „normal personal loot” keretén belül. Néha valóban jól jön, hogy van, de az esetek többségében inkább csak frusztrációt okoz mind a personal loot, mind a bónuszdobás. És a Blizzard egy ilyen remek rendszerrel váltja majd fel az egyébként szerintem sikeresnek mondható Valor geart. Mintha ez is az időhúzás irányába mutatna.

 

#6: Garrisonok. Szép volt és jó volt a farm, adott lehetőséget egy kis mellékes pénz bezsebelésére, de köszönöm nekem ennyi Farmville elég volt. WoW-ozni akarok, nem pedig Farmozni, vagy hasonló jó dolgokat csinálni. Erre jön ez a valami, amit Garrisonnak hívnak és leginkább egy Sim Cityhez tudnám hasonlítani. A legfrissebb információk alapján még a szintezésnek is szerves része lesz ez a funkció, ami önmagában nem lenne rossz, csak ne lenne kötelező (ismételten). Ami a MoP elején a napi küldetések sokaságával volt, itt majd lesz a Garrisonnal. Kiveszik a napi küldetéseket, mert sok embert zavart, hogy kellett a frakciókhoz szükséges reputáció felhúzásához, és helyette berakják ezt a csodát, amivel szintén foglalkozhatsz naponta. Mindenki döntse el, hogy neki melyik tetszik jobban.






Arról nem is beszélve, hogy ahhoz, hogy fejlődést érj el a Garrisonodon belül az eddigi screenshotok alapján tetemes összegekre is szükség lesz. Magyarán ez nem csak pénzt fog hozni, hanem sokat is visz el. De ha sokat visz el, akkor miért kötelező? Nem igazán tetszik ez a koncepció a Garrisonnal kapcsolatban, én WoW-ozni szeretnék, nem pedig kisvárost menedzselni úgy, hogy a játékban használatos erőforrásaim apadnak közben.



#7: Instant LVL 90-es karakterek és azok ára (valamint az ár beépítése a kiegészítőbe):

A kérdés jogos. Adott egy LVL 100-as kiegészítő, ki akar végigszenvedni 100 szintet, hogy elinduljon a játék? Senki. És persze, legyenek segítségek legyen boost, legyen valami mankó, de ne így. Ne lehessen valaki LVL 90-es, hogy megnyom egy gombot és kész. Úgy meg pláne ne, hogy kicsenget 40 fontot… 






Sokkal jobb megoldásnak tartottam volna azt, hogy a faji kezdő területeket mindenki végigjátssza, ahol megnövelt XP ráta mellett felér LVL 20-ra. Majd ezt követően specifikus solo scenariókban 10-es szintugrásokkal végighalad a régi híresebb bossokon (Onyxia, Nefarian, Kel’Thuzad, Ilidian, Lich King, Kael’thas, Ragnaros, Deathwing, stb.), vagyis azok egy személyre szabott változatán, miközben a játék tippeket ad neki és megtanítja az alapokra, valamint még a basic loret is elmeséli nagyvonalakban. Ezek a solo scenariok még pici kihívást is jelenthetnének az újak számára és nem is kellene végigtolniuk az összes bosst, bármikor válthatnának hagyományos szintezésre. Aztán ha megunnák, jöhetne a boostoló boss. Ez a szolgáltatás pedig kerülhetne mondjuk kevesebbe, és még érdekesebb is lenne.






Az pedig egyszerűen szánalmas a szememben, hogy azt mondják, hogy a kiegészítőhöz jár majd egy ingyenes karakter boostolás, azt azonban mesterségesen beépítik a kiegészítő árába. A kiegészítő ára, így önmagában egy botrány, hiszen felér egy teljesen új játék árával, amikor egy havidíjas játék 5. kiegészítőjéről beszélünk.

wow_c_525645
Ott a pont.
#131 | Fea válasza #130
miért is lesz jó közöttük mászkálni? semmiért sem. semmit nem fog hozzátenni a lorehoz, egy a lényeg, hogy megint koszos orkokat toljanak az arcunkba. francnak sincs kedve megint belegyalulni őket a betonba, miután már 1000szer megtettük. Nem érdekel Thrallala 10,000szer elmondott története sem, mert már elsőre sem volt akkora durranás, és most sem az. nem akarok több orkot. nem akarok több csordát. új dolgot akarok, amiért lehet lelkesedni. felejtsük már el a nosztalgiázást, szép is meg jó is, de elmúlt...
Inkább az Infinite flight változtatta meg a multat, minket csak utánuk rúgtak, hogy kicsit kijavítsuk a csorbát. A Knaak trilógia canonként való elfogadásától meg feláll a hátamon a szőr (tudom h nem vagyok egyedül), de a készítőknek is viszketős lehet a dolog - mikor visszamegyünk a Dragon Soulért nincs sehol egy noname ork se egy légbőlkapott mágus, csak az igazi hősökkel találkozunk. Mondjuk bármiféle időutazás oda, számomra elég nagy belepiszkítás az Ősök  háborújába. :S
(Mindegy, nekem a legtöbb wowos könyv kicsit... hogy is mondjam "Med'an-szagú".)
Amúgy szerintem tényleg jó lesz a WoD-ban régről ismert warcraft figurák között mozogni, biztos nagy arc lesz mind. Smiling És továbbra is reménykedem, hogy ezt a párhuzamos univerzum hülyeséget is megoldják jól, csak nyilván előre nem árulnak el sokat róla.


#129 | Delfi válasza #94
Ezt most olvastam vissza. Mivel a nagyképű megjegyzésed ellenére szerintem te sem kaptál alfa hozzáférést, elmentem ezt a bejegyzésedet és béta után visszatérünk rá, hogy valóban rendbeteszik-e a repülést, ahogy te állítod.
Kapásból kétféle dologról beszél itt mindenki, ami egyébként zavaró külön-külön is, mégpedig a Goldshire - Sentinell Hill útvonal átrepülése SW éríntésével(vagy ugyanilyen paraszt dolog Dawn Blossomba menni a kezdőfaluból, ha a szigetre menne az ember) a másik pedig az, hogy nem képes a griff egyszerüen repülni, hanam jobbra-balra forog, és kering mint egy szaró galamb, ahelyett, hogy egyenesen bevinne és letenne.

Engedd meg nekem, hogy szkeptikus legyek a blizzard igéretekkel szemben, miután ezért alig 10 éve könyörögnek az emberek.
Tartom azt az álláspontom, hogy annak akinek ez kell csinálhattak volna egy teljesen másik játékot: 

Senkit nem zavarna a párhuzamosság, elmennének oda játszani akiket ez érdekel, mi csak annyit érzékelnénk az egészből, hogy lenne egy pár hetes event, ami ezzel kapcsolatos és megszünteti a párhuzamosságát és ad egy Ahead acsit...

A Warlords of Draenor, vagy csak World of Draenor különálló játék pedig: 
  • lehetne havidíj mentes
  • mindenki 90-en kezdene
  • egy teljesen alternatív történetet mesélne el, arról hogy mi lett azokkal a hősökkel akik erre a küldetésre vállalkoztak
  • Természetesen össze lenne kapcsolva a WoW accounttal, így a mountok, petek és titulusok megmaradnának. De ennyi átjárás lenne a két játék között, max még pár karakter kopy.
  • felépíthetnének egy teljesen új játékmotort
  • Úgy alakíthatnák a játékot ahogyan akarnák, lehetne casual barát játék és ilyen kisebb tartalmak érkezhetnének hozzá
  • Kiegészítőket kaphatna ő is, amik az alternatív világban játszódnak, esetleg az alternatív Azerothon

Aki meg továbbra is WoW-ozni akar, az meg kapna valami normális kiegészítőt, amiben mondjuk jön a Burning Legion előszele. Nem pedig ezt a nem is tudom mit. Hű de nagy fenyegetést.
Biztosan lesz kihatása a játékos létszámra. Hogy mennyi ideig, az más kérdés, de sok olyan lesz aki nem kezdett bele valamiért, a film hatására megteszi és megtetszik neki a játék.
Én úgy tudom, hogy a közelgő warcraft film miatt lett ilyen klasszik kiegünk, amiben a legtöbb régi nagy név szerepel, akik a filmhez is kapcsolódnak majd... így viszont elég nagyot fog ütni ha nem bsszk el a filmet... szerintem a premier után akár meg is duplázódhat a játékosszám
Hát igen... De ez csakis az ő hibájuk, már nem azért... De sebaj, tudjuk, hogy már a következő kettő kiegészítőt is fejlesztik a WoD-on kívül... A játék történetére nem kellene, hogy kihatással legyen az, hogy nem tudják megoldani a körülötte felvetülő problémákat. Ha már eszükbe jutott, hogy ezt a múltbeli dolgot csinálják, akkor vagy csinálták volna rendesen, vagy sehogy. 

De nem, ehelyett kiválasztották a létező leghülyébb megoldást. Persze, aki szereti az univerzumot, annak édes mindegy, lesz Thrall, meg Grommash, meg csomó jó dolog, amit még sose láttunk... De azokat a dolgokat nem is fogjuk látni amik voltak, mert ezek nem azok lesznek... 

Tényleg Caverns Of Time-os megoldás kellett volna és az, hogy úgy alakítsuk a múltat, ahogy annak történnie kell... Addig a bronz sárkányok tartották volna az egyensúlyt az erőben, vagy lefagyasztották volna a jelent, hogy ne essen bántódása... Bármi jobb megoldás lett volna ettől az idióta párhuzamos világ ötlettől. Bármi.

Hmm, Delfivel majdnem ugyanazt írtuk függetlenül, csak megelőzött a beküldésben Smiling

 
Ezért kellett volna simán csak továbbmenni...
Tényleg ekkora gond behozni valami újat a játékba? Elfogtak a hősök vagy a gonoszok? Nincs már új ötlet?

Ettől még a Caverns of Time-ba simán tehettek volna ilyen múltidéző instákat, hogy azt a korszakot is lejátszhassuk, de ez a nevetséges kavarás az idősikokkal, miközben te magad is mondod, hogy a sárkányok meggyengültek.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu