Újabb részét ragadom ki a WoD alpha leírásának, amit a Blizzard folyamatosan frissít. A minap többek közt
ezt a szekciót is frissítették, illetve Fea kérte hogy írjak róla, tehát a tovább után ezt olvashatjátok...
Az itemizáció körüli változások egyszerű filozófiát követnek: a fejlesztők célja az, hogy egy loot minél nagyobb eséllyel legyen jó valakinek a csapatban. Ezt a filozófiát támogatva születtek meg a statok körüli változások. A legtöbb item Draenoron jó lesz minden specnek egy adott kaszton belül, tehát nem érdemes szomorkodni, ha egy intellectes plate esik és nincs a csapatban holy pala.
Csökkentik a role-specifikus statok számát is: a hit és expertise megszűnik létezni, ahogy dodge és parry sem lesz az itemeken, hanem csak egy bonus armor nevű tank stat. Az armor és a spirit megmarad kizárólagosan a tankoknak és healereknek, de a többi másodlagos stat univerzális lesz.
A változások megértéséhez a kiegészítő előtti patch során már bevezetik őket, a jelenlegi MoP-os felszerelésünk ennek megfelelően meg fog változni.
- Új másodlagos statok:
- Bonus Armor: növeli az armort
- Multistrike: esély arra, hogy a sebzés vagy heal még egyszer elsüljön 30%-os hatásfokkal
- Readiness: csökkenti bizonyos kaszt specifikus spellek hosszú cooldownját.
- A hit és expertise cserélődik egy univerzálisabb másodlagos statra.
- Azok a statok amik nem hasznosak az aktuális specednek, kiszürkülnek az itemen és nem is számítódnak bele a karakter statjaiba:
- spirit a nem healer kasztoknál
- armor a nem tank kasztoknál
- strength az agi/int használóknak
- agi a strength/int használóknak
- int a strength/agi használóknak
Például, az intellect egy cloak-on szürke lesz minden warrior specnek és nem kapnak intellectet ha felveszik a cloakot. Ha ugyanezt a cloakot felveszi egy mágus, zölddé válik az itemen a stat, és a mágus is profitál az intellectből.
A MoP itemek változása:
- A dodge és parry lecserélődik Bonus Armorra. Ha mindkét stat volt rajta, akkor a Bonus Armor mellett egy másodlagos stat is kerül majd rá.
- Azok a head, chest, hand, wrist, waist, leg, feet, weapon, shield és off-hand itemek amin tank (dodge, parry) vagy healer (spirit) statok voltak, lecserélődnek egy univerzális másodlagos statra.
WoD itemek:
- A plate itemeken mindig lesz strength és intellect.
- A mail és leather itemeken mindig lesz agi és intellect.
Látom, hogy a fegyver alapsebzése különbözik, de nekem fura, hogy az egyiken 5 stat van a másikon pedig csak 4.
Jelenleg az én fegyverem tud 8188 dps-t, és van rajta 2161+160+60=2381 agility ami ugye 4762 RAP. /14= 340,1 dps-t tud hozzátenni a fegyverhez.
A wodos gladiator tud 595,2 dps-t és kap hozzá 221agit ami (tudtommal ez még nem változott) 442 RAP. /3,5=126,2 dps
Ez durván a fegyver sebzésének az ötöde, ami téged igazol.
Én Norton képéből indultam ki, mert itt még az látszott amiről Tüsi is írt egy nappal előtte, hogy a fegyver sebzése lesz a legfontosabb, nem a statok.
http://www.wow-hungary.com/node/27930
mai teljes mmo champion hír itt.
az érdekes rész ez. nézd meg az ilvl-t!
Amúgy még anno az egyetemen azt mondták szerintem pont adózás kapcsán, hogy egy viszonylag jól működő adórendszer nem lehet egyszerű. mert akkor nem tud hatékonyan jövedelmet újraelosztani. viszont nagyon bonyolítani sem kéne. picit úgy érzem, hogy ez már túllépett a szükséges bonyolultságon.
Tetszenek az új statok. teszik, hogy balanceolják a raid mentő cdket. de ez az item swap nem, felesleges bonyolítás.
Meg belevették a cipőt, övet, csuklószorítót, tehát ami kívülről "látszik" a karakteren.
Nincs nagy újdonság Ennyi az annyi. De legalább kipróbálható az offspec, megtámogatva erős szetbónusszal, olyan kiegészítőkkel megspékelve amit esetleg innen-onnan (LFR, random dungeon, ahonnan a main specnek már nem kell semmi) szedsz össze.
Azért könnyítés, de mégsincs az, hogy kiszedtél egy adott geart, és már minden specen top vagy, lehet még gyűjtögetni.
Hja igen, így heirloomokat sem kell annyit kiütni, ha még nem tette volna meg mindenki
Leírom én mit vonok le ebből, ti pedig majd kijavítjátok a tévedéseimet.
Van egy alapkoncepció, mely szerint szeretnék megkönnyíteni a talentváltást, így az amúgy is mágikus felszereléseink új funkcióval bővülve, váltják a statokat a talenthez igazítva.
Ez picit fura megoldás a játék eddigi koncepcióihoz képest, de tolerálható változás. Gondolom nem csak én örülök a felszabaduló helynek a táskámban.
Ez eddig csodás, de akkor egyszercsak kiderül, hogy tulajdonképpen ezt mégsem akarják, hiszen a legfontosabb tárgyként előretörő fegyverek nem lesznek ilyenek, így továbbra sem tudok egy mozdulattal átváltani, hanem ki kell farmolnom mindkét speccre azt.
Aztán kiderül, hogy tulajdonképpen a 2 gyűrű, a 2 trinket, a nyaklánc és a köppeny(wtf, ez most miért is?) sem ilyen, és egyszercsak ott állunk, hogy a hihetetlen újdonságként bejelentett könnyítés kimerül abban, hogy a fele cuccot megsporólhatnám, de még ez sem igaz, mert a másodlagos és harmadlagos statok nem alkalmazkodnak.
16 slotból 8 alsó hangon is kiesik, akkor ebben mi a nagy újdonság?