Az alábbi szöveg a 3.1-es patchnote jelenlegi változatának első fele; ezek még bármikor megváltozhatnak, és korántsem ennyi változás lesz - egy részük még nem került ki a PTR-re sem. Wall of text!
Általános- a földi mountok immár tudnak úszni; a repülő mountok azonban továbbra is ledobnak, ha vízbe kerülnek
- Ulduar korlátozottan elérhető; részletek itt
- a dual talentezés lehetősége 1000 aranyért megvásárolható a trainereknél bármely 40-es szint feletti karakter számára; így egy harcon kívül használható, 5 másodpercig castolandó spellt tanulunk, ami talenteket/glypheket/action bar kiosztást cserél (a friss információ innen származik); a spell nem használható arénákban vagy a BG-ken sem
- új feature az interface-en: beépített Gear Manager, amivel gyorsan válthatunk teljes ruhaszettet
PvPBattleground
- a játékosok bárhonnan bejelentkezhetnek BG-re
- Strand of the Ancients: a Seaforium Barrel mounton ülve is felvehető, az egész zónában látszik, és a Central Graveyardnál található meg; a teleporter mounton ülve is használható és az egész zónában látszik
Kasztok - általános- a következő buffok a jövőben nem adódnak össze: Hysteria, Tricks of the Trade, Enrage, Wrecking Crew, Death Wish, Arcane Power, Owlkin Frenzy, Beast Within és Avenging Wrath
Death Knight- a Blood Boil sebzése megnőtt, mivel a Pestilence már nem sebez; mostantól a nem fertőzött célpontokat is sebzi, a fertőzöttekre extra sebzést ad, a hatóköre csökkent
- a Blood Plague és a Frost Fever hossza 15 másodperc, ami talenteléssel növelhető
- a Death Pact gyógyítása nem lehet crit
- a Pestilence és a Strangulate mostantól nem sebez és csak egy rankjuk van
- a Plague Strike és a Blood Plague mostantól nem távolítja el a HoT-okat; ennek kompenzálására a Plague Strike sebzése megnőtt
- a Raise Ally cooldownja immár 15 percnél nagyobb, így mostantól nem használható az arénákban
- a Raise Dead időtartama 60 másodpercre, a cooldownja 3 percre csökken; a cooldown akkor kezdődik, amikor a pet meghal
- a Rune of Cinderglacier 5% esély helyett proc/perc alapon fog működni
- a Rune of Razorfrost csak a DK frost sebzésére hat, de a hatása összeadódhat max. 10%-ig
TalentekBlood
- a Blood Aura helyére az Imp. Blood Presence került; ez lehetővé teszi, hogy a DK bármely presence-ben megkapja a sebzésből visszanyert gyógyítást, illetve Blood Presence-ben növeli ezt a gyógyulást
- a Blood-Gorged mostantól expertise helyett armor penetrationt ad
- a Bloody Strikes mostantól a Blood Boil sebzését növeli a Pestilence helyett
- a Bloodwormök többet gyógyítanak
- a Dancing Rune Weapon mostantól csak a sebzéseket másolja; emellett javították két bugját: az egyik miatt 8 másodperccel tovább tartott, mint kellett volna, a másik miatt gyakrabban proccolt, mint tervezték
- a Scent of Blood mostantól parry/dodge/sebződés esetén proccolhat; a belső cooldownja 20-ról 10 másodpercre csökkent
- a Sudden Doom 3 talentpontosra csökkent; mostantól egy automatikus ingyenes Death Coilt lő a célpontra (korábban a játékosnak kellett ellőnie)
Frost
- a következő talentek új helyre kerültek a talentfán: Runic Power Mastery, Glacier Rot, Killing Machine, Chillblains és Endless Winter
- a Black Ice frost sebzésbónusza 4/8/12/16/20%-ra csökkent, viszont 2/4/6/8/10%-os shadow sebzésbónuszt is ad
- a Blood of the North mostantól 3 pontos talent (5 volt), azonos hatással, mint korábban
- a Chillblains mostantól 15/30/50%-os mozgási sebesség debuffot ad (korábban fix 30% volt) és a Glacier Rot korábbi helyére került
- az Endless Winter a Chillblains helyére került
- a Frost Aura helyére az Imp. Frost Presence került; ez lehetővé teszi, hogy a DK bármely presence-ben megkapja a hp-bónuszt, míg Frost Presence-ben csökkenti a beérkező mágikus sebzést
- a Glacier Rot 2 helyett 3 pontos talent, a sebzésbónusza 7/13/20%-ra nőtt; az Endless Winter korábbi helyére került
- a Howling Blast helyet cserélt a talentfán a Hungering Colddal, és a Frost Feverrel fertőzött célpontokkal szembeni sebzésbónusz 100%-ról 50%-ra csökkent
- az Icy Talons új ikont kapott
- a Runic Power Mastery mostantól csak 2 pontos talent
Unholy
- a Blood-caked Blade mostantól 3 másodperces cooldownt kapott
- a Desecration mostantól mindig proccol; a talent pontjai a sebzésbónuszt és a lassítás mértékét növelik a proc esélye helyett
- az Epidemic és a Magic Suppression mostantól 3 pontos talent, utóbbi 2/4/6% sebzéscsökkentést ad
- a Master of Ghouls mostantól egy perccel csökkenti a Raise Dead cooldownját is
- a Necrosis mostantól csak a main handben levő fegyver sebzéseitől kapcsol be
- új talent: Imp. Death Strike - a Death Strike sebzését növeli 10/20%-kal
- a Night of the Dead mostantól egyszerűen csökkenti a Raise Dead és az Army of Dead cooldownját, ez a csökkentés nem kapcsolódik a Plague Strike-hoz és a Scourge Strike-hoz
- az Outbreak Scourge Strike-ra vonatkozó bónusza 10/20/30%-ra csökkent
- a Scourge Strike sebzése nőtt
- az Unholy Aura helyére az Imp. Unholy Presence került; ez lehetővé teszi, hogy a DK bármely presence-ben megkapja a mozgás gyorsítását, míg Unholy Presence-ben gyorsítja a rúnák regenerációját
- az Unholy Blight és a Gargoyle helyet cseréltek a talentfán
Druid- az Abolish Poison mostantól 2 helyett 3 másodpercenként tickel, és 8 helyett 12 másodpercig tart
TalentekBalance
- az Owlkin Frenzy enrage-nek számít; spellek nem válthatják ki, csak fizikai crit sebzés (ranged és melee egyaránt)
Feral
- új talent: Primal Gore - a Rake, Lacerate és Rip periodikus sebzése critelhet
- a Savage Roar enrage-nek számít
Restoration
- a Living Seed nemcsak az effektív, hanem a teljes gyógyítás után okoz plusz gyógyítást
- az Imp. Mark of the Wild az eddigi hatásai mellett növel minden tulajdonságot 1/2%-kal (stamina/strength/agility/intellect/spirit)
- új talent: Imp. Barkskin - 5/10%-kal növeli a Barkskin sebzéscsökkentését, és emellett 30/60%-kal növeli a druida ellenállását a dispelekkel szemben
- a Replenish új neve Revitalize és a Wild Growthra is hat
- mostantól a Tree of Life alakban lehet Nature's Graspot és Thornst is castolni
Hunter- ha a Frost Trapbe lépő ellenfél immunis a csapda hatására, az AoE effektus sem fog elsülni
TalentekBeast Mastery
- az Imp. Aspect of the Hawk új spell effektust kapott
- az Imp. Wing Clip talent megszűnt
Marksmanship
- a Piercing Shots megváltozott: mostantól a crit Aimed/Chimera/Steady Shot az okozott sebzés 10/20/30%-ának megfelelő vérzést is okoz 8 másodpercig
- a Ranged Weapon Specialization 5-ről 3 pontosra csökkent, a sebzésbónusz 1/3/5%
- a Wild Quivernél a második lövés esélye 4/8/12%-ra nőtt, a sebzése az autoshot sebzésének 80%-a (korábban 50% volt)
Survival
- a Hunting Party 3 pontosra változott, és mostantól növeli a hunter agilityjét 1/2/3%-kal
- a Lock and Load megváltozott: mostantól ha a hunter elkap egy ellenfelet Freezing Trappel, Freezing Arrow-val vagy Frost Trappel, akkor 33/66/100%; ha periodikus sebzést okoz egy ellenfélnek Immolation Trappel vagy Black Arrow-val, akkor 2/4/6% eséllyel a következő két Arcane Shot vagy Explosive Shot nem kapcsolja be a cooldownt nem igényel manát és lőszert; az procnak új spell effektusa és hangja van
- új talent: Trap Launcher - aktiválásával a következő csapda a célpontra lesz lőve; egy perc cooldown
- a T.N.T megváltozott: mostantól 2/4/6%-kal megnöveli az Immolation Trap, az Explosive Shot és az Explosive Trap sebzését, és 33/66/100% esélyt ad az Explosive Shotnak, hogy megújítsa az Immolation Trap DoT-ját a célponton
- Trap Mastery: a talent a Tier 9-ről a Tier 2-re került
- a Wyvern Sting hossza PvE-ben 12-ről 30 másodpercre nőtt, PvP-ben 10-ről 6 másodpercre csökkent
Petek- a Roar of Sacrifice csak a hunterre hathat
- a Stampede (rhino) mostantól csak egy célpontra hat, viszont egy 25%-os vérzés debuffot is okoz az ellenfélen a knockback mellett, ami nem adódik össze a hasonló debuffokkal (pl. Mangle)
Mage- az Arcane Blast összeadódó sebzésnövelése mostantól nem számít mágikus hatásnak, így nem dispelezhető
TalentekFrost
- az Imp. Water Elemental új neve Enduring Winter; ahelyett, hogy a vízelementál a partyban növeli a manaregenerációt, mostantól a Frostbolt castolásakor 33/66/100%-os eséllyel a partyban/raidben maximum 10 ember Replenishment buffot kap
Paladin- a paladin aurái mostantól a paladin halála után is hatnak a partyra/raidre
- a Blessing of Kings 20-as szinttől tanulható a trainereknél, a talentfáról eltávolítva
TalentekProtection
- új Tier 1 talent: Divinity - 1/2/3/4/5%-kal növeli a paladin által végzett és a paladinra alkalmazott gyógyítást
- a Sacred Duty első talentpontos verziója 3 helyett 4%-kal növeli a paladin stamináját
Retribution
- a Benediction mostantól hat a Hand of Reckoningra is
- a Fanaticism 3 pontra csökkent; mostantól 6/12/18% critbónuszt ad a judgementekre és 10/20/30% threatcsökkentést (kivéve a Righteous Fury hatása alatt)
Nem lesz ez nerf. Geartől függően 12-18% buff várható összeségében. Lesz új Glyph is (+6% Savage Roar), illetve érdemes lesz kirakni a Motw-t feralnak is (2% total attributes). Ezekkel együtt viszont még nehezebb lesz a kevert cica/maci talentet alkalmazni, még nagyobb kompromisszumokat kell majd kötni. Ha a dual talent ebben a formában fog live-ra jönni én tuti hogy külön tank és külön (feral)dps talentre fogom használni.
http://talent.mmo-champion.com/?deathknight=&version=9614
csak úgy nézegettem...
Gargoyle..hát veled mi lett:'(:'(
szerk: #13-ra: amikor GC azt nyilatkozta Nethaerának, amit az interjúban olvastál, az is volt az álláspont; még akkor is, amikor megírták a patchnote-ot; én ma hajnalban olvastam először Zarhymtól, hogy mégsem lesz Lexicon of Power és már 40-től lesz dual talent, ha van rá 1k gold tartalékban. Valószínűleg ez az utóbbi 36 óráan változott meg, közvetlenül a PTR fellövése előtt. Pont erről szól a cikk első bekezdése: az első PTR-es patch note-nak általában viszonylag kevés köze van a véglegeshez
Nem lehet ezt valahogy kihagyni???:'(
Törölni pedig nem tudod, mert már válaszoltam rá.