Szokás szerint vannak olyan változások, amik nem kerültek bele a patchnote-ba; szerencsére az
MMO-Champion ezeket is össze szokta gyűjteni, én meg jó esetben - mint most - le is fordítom őket (az eredeti felsorolásból kihagytam azokat, amik már szerpeltek a patchnote leírásában)... Nem mellesleg tegnap történt egy frissítés a PTR-en, a változások leírása
itt elolvasható, illetve a lenti felsorolásban is szerepelnek, külön megjelölve. Vigyázat, wall of text!
Death KnightBloodSkillek
- a Blood Strike (Rank 6; az alacsonyabbak arányosan kisebb sebzésűek) mostantól 40% fegyversebzés + 305,6-et sebez, plusz egyenként 12,5%-nyi sebzést ad ehhez a célponton levő minden fertőzés (korábban 50%-nyi fegyversebzés + 191, plusz 95,5 minden fertőzésért)
- a Heart Strike mostantól 50%-nyi fegyversebzés + 368-at sebez, amit minden, a célponton levő fertőzés 10%-kal növel meg (korábban: fegyversebzés 60%-a + 220,8, plusz 110,4 minden fertőzésért)
Talentek
- a Might of Mograine mostantól 10/20/30%-kal növeli a Blood Boil, Blood Strike, Death Strike, Heart Strike és Obliterate crit sebzésbónuszát (korábban 15/30/45%)
- új talent: Imp. Death Strike (Tier - 15/30%-kal növeli a Death Strike sebzését (nem Unholy talent, ahogy a patchnote-ban hibásan szerepelt)
FrostTalentek
- az Unbreakable Armor mostantól 20 másodpercre 0,05-tel csökkenti a bejövő ütések fizikai sebzését (a számon ne csodálkozzatok, valószínűleg elírás vagy kimaradt valami az eredeti mondatból) és növeli a strength-et 25%-kal; a sebzéscsökkentés a DK armorjával nő (korábban 25%-kal növelte az armort, 10%-kal a strength-et és 5%-kal a parryt)
- a Blood of the North a Blood Strike mellett a Frost Strike-re is hat
- a Chill of the Grave egy szinttel feljebb került a talentfán
UnholyTalentek
- a Scourge Strike mostantól shadow sebzésként a fegyversebzés 55%-át + 185,63-at sebzi, plusz minden a célponton levő fertőzés 9%-kal növeli ezt (korábban a fegyversebzés 60%-a + 81 volt a sebzése, amit minden fertőzés 40,5-tel növelt)
- az Anti-Magic Zone aktiválásához nem kell rúna
- a Magic Suppression 8/16/25%-kal növeli az Anti-Magic Shell sebzéselnyelését is
- a Shadow of Death megszűnt, a DK többé nem térhet vissza a halála után ghoulként
- a Virulence és a Morbidity helyet cseréltek a talentfán
- új talent: Ghoul Frenzy (Tier 6) - a DK ghoulja 15 másodpercre 25% haste-et kap, ez idő alatt hp-ja 30%-át gyógyulja; a spell 1 unholy rúnába kerül, 45 yard távolságban hat, 30 másodperc cooldownja van, instant spell (a 9626-os build változtatása; eredetileg channeled volt)
DruidBalanceSkillek
- a Faerie Fire 5%-os armorcsökkentést okoz (korábban fix érték volt)
FeralSkillek
- a Feral Faerie Fire 5%-kal csökkenti a célpont armorját
- a Savage Roar mostantól 30%-kal növeli a druid sebzését (korábban 40%-kal növelte az attack powert)
- a Maim mostantól incapacitate helyett stunnak számít
- új spell: Savage Defense (1 rank, tanulható 40-es szinten) - ha a druid melee crit sebzést üt, megkapja a Savage Defense buffot, ami a következő a druidot elérő fizikai sebzést 25%-kal csökkenti
Talentek
- a Survival of the Fittest armorbónusza Bear és Dire Bear alakban 11/22/33% )korábban 22/44/66% volt)
- a Predatory Strike a moonkin alakban is hat
RestorationTalentek
- az Imp. Regrowth új neve Nature's Bounty; mostantól 5/10/15/20/25%-kal növeli a Regrowth és a Nourish crit esélyét (korábban csak a Regrowthra vonatkozott és 10/20/30/40/50% crit esélynövekedést adott)
- az Intensity mostantól castolás közben is lehetővé teszi a manaregeneráció 17/33/50%-ának folytatódását (korábban 10/20/30% volt)
HunterBeast MasterySkillek
- új skill: Call Stabled Pet - egy a hunter által kiválasztott, stable-be tett pet kitör onnan és csatlakozik a gazdájához a jelenlegi pet helyén; instant, 30 perc cooldown, 80-as szinten tanulható
MarksmanshipSkillek
- a Kill Shotnak nincs minimum távolsága, akár melee-ben is használható
SurvivalSkillek
- a Disengage cooldownja 25-ről 30 másodpercre nőtt
Talentek
- a Trap Mastery mostantól 3 pontos talent, a Tier 9-ről a Tier 2-re került; mostantól 10/20/30%-kal növeli a Frost és a Freezing Trap hatóidejét, 10/20/30%-kal növeli az Immolation és az Explosive Trap periodikus sebzését és 30%-kal növeli a Snake Trapből kijövő kígyók számát
- új talent: Black Arrow (Tier 9) - egy Black Arrow-t lő a célpontra, ami 15 másodperc alatt (10% RAP + 785) shadow sebzést okoz, és ezalatt a hunter sebzése a célpontra 6%-kal nő; az ára 6% base mana, instant, 5-35 yard távolságban használható, 30 másodperc cooldown
- a Sniper Training megváltozott; mostantól 5/10/15%-kal növeli a Kill Shot crit esélyét - és ha crit után 6 másodpercig nem mozdul el a hunter, akkor megkapja a Sniper Training buffot, ami 2/4/6%-kal növeli a Steady Shot, Aimed Shot, Black Arrow és Explosive Shot sebzését (korábban a célpont távolságától függően növelte a sebzáést és a crit esélyt)
Petek (valamennyi változás a 9626-os builddel került be)
- a Thunderstomp (Gorilla) képességként megszűnt, a helyére a Pummel került, ami megszakítja a castolást és megakadályozza minden, a megszakítottal azonos schoolban levő spell castolását 4 másodpercre (20 focus, instant, 5 yardra hat, 10 másodperc cooldown)
- a Thunderstomp ugyanakkor Tenacity pet talentként megmaradt, így a jövőben pl. a medvék és a krokodilok is használhatják
- a Savage Rend (Raptor) mostantól 10%-kal növeli a raptor sebzését 30 másodpercre
- a Furious Howl (Wolf) mostantól csak a farkasra és a hunterre hat, az időtartama 10-ről 20 másodpercre nőtt
Mage
ArcaneSkillek
- a Mage Armor mostantól castolás közben 30 helyett 50%-nyi manaregenerációt enged
- új spell: Polymorph: Rabbit - a célpontot egy ártalmatlan nyúllá változtatja és arra kényszeríti 50 másodpercig, hogy fel-alá ugrándozzon, ezalatt a nyúl nem támadhat, de gyorsan regenerálódik és bármilyen sebzés visszaváltoztatja eredeti alakjába; egyszerre csak egy célpont változtatható át; csak beast/humanoid/critter ellenfelekre hat
Talentek
- az Arcane Meditation mostantól castolás közben is lehetővé teszi a manaregeneráció 17/33/50%-ának folytatódását (korábban 10/20/30% volt)
FireTalentek
- a Burnout mostantól csak fire spellekre hat (korábban minden típusra hatott
- a Pyromaniac mostantól castolás közben is lehetővé teszi a manaregeneráció 17/33/50%-ának folytatódását (korábban 10/20/30% volt)
PaladinHolySkillek
- az Exorcism minden ellenfél ellen használható, undead/demon ellenfelek ellen biztosan critelni fog
- a Judgement of Light spellekre is proccolhat (korábban "támadások" esetén proccolhatott)
Talentek
- a Purifying Power mostantól 17/33%-kal csökkenti az Exorcism és a Holy Wrath cooldownját (korábban 10/20%-kal növelte a crit esélyt)
ProtectionSkillek
- a Shield of Righteousness mostantól a legmagasabb rankon a block 130%-a + 520-at sebez és nem okoz nagy mennyiségű threatet (korábban meghatározott értéket sebzett)
Talentek
- a Shield of the Templar mostantól 33/66/100% esélyt ad az Avenger's Shieldnek, hogy 3 másodpercre silence-elje a célpontot (korábban a Holy Shield, Avenger's Shield és Shield of Righteousness sebzését növelte)
- a Judgement of the Just mostantól 10 másodperccel csökkenti a Hammer of Justice cooldownját és 0,5 másodperccel meghosszabítja a Seal of Justice-t a korábbi hatásai mellett
- az Avenger's Shield és a Holy Shield sebzése minden rank esetében megnőtt
- a Guarded by the Light mostantól 3%-kal csökkenti a kapott spell sebzést és 50%-os eséllyel felfrissíti a Divine Plea-t (korábban 15%-kal csökkentette a Holy Shield, Avenger's Shield és Shield of Righteousness manaigényét)
- az Ardent Defender mostantól 3 pontos talent, ami a kapott sebzést csökkenti 10/20/30%-kal
- a One-Handed Weapon Specialization mostantól 3 pontos talent, ami 4/7/10%-kal növeli az egykezes fegyverekkel osztott sebzést
- a Blessing of Sanctuary mostantól nem ad rage-et vagy runic powert, csak manát
- a Divine Guardian mostantól a paladin max. hp-jának 150/300%-ának megfelelő sebzést irányít át (korábban nem volt limit)
- az Imp. Devotion Aura mostantól 2%-kal növeli a gyógyítást bármelyik társon, akin ektív a paladin egy aurája (korábban ez csak akkor volt igaz, ha a Devotion Aura volt aktív)
- az Imp. Hammer of Justice mostantól 2 pontos talent, ami 10/20 másodperccel csökkenti a Hammer of Justice cooldownját (korábban volt egy harmadik pontja is újabb 10 másodpercért)
RetributionTalentek
- a Righteous Vengeance mostantól 3 pontos talent; ha a paladin Judgement vagy Divine Storm spelljei crit sebzést okoznak, a célpont újabb 10/20/30% sebzést szenved el 8 másodperc alatt (korábban 5 pontos volt)
- az Imp. Retribution Aura megszűnt, a hatása a Sanctified Retributionbe lett egyesítve
- a Divine Purpose a Tier 5-ről a Tier 6-ra került át
PriestDisciplineTalentek
- a Rapture megváltozott: mostantól 3 pontos talent; ha a priest Power Word: Shield spellje elfogyott vagy dispelelték, a priest azonnal visszanyeri manájának 1,5 %-át, és a shield célpontja 33%-os eséllyel nyer 2% manát, 8 rage-et, 16 energyt vagy 32 runic powert; ez maximum 12 másodpercenként történhet meg
- a Focused Will a korábbi hatása mellett mostantól 1/2/3%-kal növeli a priest crit esélyét
- a Reflective Shield mégsem szűnt meg; ehelyett a Tier 7-ről a Tier 5-re került át, 2 pontos talent lett; a a Power Word: Shield az elnyel sebzés 22/45%-át visszaveri a támadóra
- az Enlightenment mostantól 3 pontos talent, és 2/4/6%-kal növeli a priest spiritjét és spell haste-jét
- a Meditation mostantól 17/33/50%-kal növeli a manaregenerációt (korábban 10/20/30% volt)
- új talent: Imp. Flash Heal (Tier 7, 3 pont) - 5/10/15%-kal csökkenti a Flash Heal manaigényét, és az 50% hp-n vagy az alatt levő célpontok esetében 4/7/10%-kal növeli a Flash Heal crit esélyét
- (9626) a Grace nem csökkenti a célpontra beérkező sebzést, viszont a priest gyógyítását a célpontra 3%-kal megnöveli (korábban 2% volt)
- (9626) a Renewed Hope mostantól 100%-os eséllyel 20 másodpercre 3%-kal csökkenti a partyra/raidre bejövő sebzést, ha a priest Power Word: Shieldet tesz valakire
HolyTalentek
- a Blessed Resilience a korábbi hatása mellett 1/2/3%-kal növeli a priest gyógyító spelljeinek hatását
- az Imp. Holy Concentration megszűnt
ShadowTalentek
- a Spirit Tap mostantól 87%-kal növeli a manaregenerációt (korábban 50% volt), míg az Imp. Spirit Tap 17/33%-nyi manarenegeráviót enged castolás alatt (korábban 10/20% volt)
RogueAssassinationSkillek
- az Envenom mostantól 1 másodpercig plusz kombópontonként 1-1 újabb másodpercig 15%-kal növeli a Deadly Poison felkerülésének esélyét és 75%-kal növeli az Instant Poison felkerülési frekvenciáját
- az Expose Armor mostantól 20%-kal csökkenti a célpont armorját; a talentpontokkal a hatóideje növelhető
Talentek
- az Imp. Poison megváltozott: mostantól 2/4/6/8/10%-kal növeli a Deadly Poison felkerülésének esélyét a célpontra és az Instant Poison felkerülési frekvenciáját 10/20/30/40/50%-kal
- (9626) a Hunger for Blood hatóköre 30 yard
SubtletyTalentek
- (9626) a Tricks of the Trade mostantól eltávolítja a rogue következő sebző támadásáról a threatet (korábban a következő támadásról tüntette el)
ShamanElementalSkillek
- a Fire Nova totem manaigénye csökkent
WarlockAfflictionTalentek
- a Frailty új neve Imp. Curse of Weakness
DemonologyTalentek
- a Demonic Embrace mostantól 3 pontos talent; 4/7/10%-kal növeli a warlock stamináját (korábban 2/4/6/8/10% volt)
- (9626) a Nemesis már nem hat a Soulstone cooldownjára
- (9626) az Enslave Demon megváltozott; mostantól nem lesz egyre nehezebb az irányítást megőrizni egy újra és újra megfogott démon esetében
WarriorFuryTalentek
- a Titan's Grip mostantól 10%-kal csökkenti a warrior fizikai sebzését
ProtectionSkillek
- a Sunder Armor mostantól 4%-kal csökkenti a célpont armorját; 5-ször összeadódhat a hatás (korábban konkrét mennyiséggel csökkentette az armort)
#8: a lista még messze nem végleges, vannak dolgok, amiket nem tettek be sem a patchnote-ba, sem a játékba.
#9: azért, mert nem rohangálhatnak a világban érinthetetlen félistenek. Van egy cél, hogy melyik kasztnak mit kellene tudnia; ha valamelyik túlteljesíti a fejlesztők terveit, akkor nerfelik, ha valamelyik alulteljesít, buffolják.
nem mind1 a dolog monjduk a dk-nak a pve terén a nerfet nem értem igazán.Ott nem volt olyan op hogy nerfelni kéne.A pvp meg... hát igen ott talán egy kicsit elszált a blizzel a ló a kezdetek kezdetén.De monjduk akkor mehetne a qq a retardinok miatt is hogy fullrahealeli magát aztán bubizik megint fullra healeli magát és én még bandeget se tudok nyomni mert bubi alól megszakítja.