KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2312 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2380 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2382 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2382 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2382 napja

Wolverine BlizzCon 2014: 1. nap (liveblog)
Wolverine - 3428 napja
93


Eljött az a nap, amit minden évben sokan várunk: ma elkezdődik hivatalosan is a BlizzCon 2014!

15 perccel ezelőtt a hivatalos program is elindult, a Hearthstone csoportmeccseivel; ezek, ahogy a hétvége többi eSport-eseménye is, ingyen tekinthetőek meg a BlizzCon hivatalos honlapján. A hivatalos megnyitó 20 órától szintén ingyen nézhető meg; a későbbi, WoW-val kapcsolatos eseményeket az időrendben célszerű megnézni. Ez azonban egyelőre gyanúsan üres...

19:30 - Bemelegítésnek két teaser videó; az egyik a StarCraft II, a másik a WoW kedvcsinálója:





19:55 - elvileg még 5 perc. Ki izgul, mi jön?

20:00 - pontosan kezdünk! Chris Metzen, Frank Pearce, Mike Morhaime láthatóak felvételről - és a Warcraft elmúlt 20 évét elevenítik fel elsőnek.

20:05 - Mike Morhaime kezdi az élő beszédeket szokás szerint; az utolsó szó a felvételen Metzené volt: "Még csak most kezdjük.", hiába 20 éves a franchise.

20:07 - A Blizzard-community az egész világon elérhető; de mielőtt a lényegre térne, Mike Morhaime a Gamergate-ről beszél, noha nem említi ezt a címet.

20:09 - Morhaime szerint hiába 20 éves a Warcraft-univerzum és 10 éves a WoW, még csak most jön a java, ami a Warlords megjelenésével fog kezdődni. Ezután a Warcraftról készült dokumentumfilmre hívja fel a figyelmet. Sőt, Anaheimben helyi idő szerint este (most délelőtt 11 óra múlt ott) party is lesz!

20:10 - A helyszínen work-in-progress részleteket is meg lehet majd nézni a Warcraft-filmből, aminek elindult a hivatalos honlapja is!

20:12 - Holnap fellép majd a Lvl90ETC is!

20:16 - Új dolgokat is mutatnak majd a hétvégén... Elsőnek itt lesz a Heroes of the Storm, amit egy új trailerrel vezetnek fel.

20:17 - A játék zárt bétája 2015. január 13-án fog kezdődni!

20:18 - Jason Chayes jön, a Hearthstone prdukciós igazgatója.

20:19 - Ahogy korábban kiderült, idén decemberben jelenik meg a játék Android tabletekre.

20:20 - Új tartalom is érkezik majd, amely a Warcaft-univerzum legelejére nyúlik vissza, az Orcs vs Humanshez! És egy trailer jön.

20:21 - Az első Hearthstone-kiegészítő címe Goblins vs Gnomes lesz majd! Új kártyák, mint pl. az Explosive Sheep vagy az Annoy-o-Tron!

20:22 - És decemberben már meg is jelenik a kieg! A BlizzConon játszható is.

20:23 - Dustin Browder jön, a StarCraft II fejlesztésének vezetője.

20:24 - A Legacy of the Void első trailere!

20:27 - Visszatérnek a StarCraft-univerzum rejtélyes ősei, a Xel'Nagák... A Legacy of the Void nem kiegészítő lesz, hanem egy önálló játék!

20:29 - Jön Metzen!

20:30 - Szerinte a Warcraft több, mint egy játék a dobozban - hiszen körül kell csak nézni a BlizzConon és ez bizonyítja, hogy a Blizzard és a community többet értek el, mint egy átlagos játék esetében.

20:33 - Az elmúlt évek alatt sok közös kalandot éltünk meg a fejlesztőkkel, és sok kibogozhatatlan sztorit játszottunk végig... Ideje egy új világot bevezetni. Trailer!

20:40 - Az új játék helyszíne a Föld, a jövőben... A nagy háborúk után, amikor ismét béke van. Az ezért felügyelő szervezet a megmaradt hősökből áll, a neve: Overwatch.

20:41 - Az Overwatchot bemutatja: Jeff Kaplan, a fejlesztés vezetője.

20:42 - Az Overwatch csapat alapú multi shooter lesz majd. Újabb trailer jön.

20:45 - A gameplay alapján a Blizzard a Team Fortress 2 / Loadout vonalon szeretne mozogni: rajzfilmes grafika, a WoW-os BG-k és a SC2 meccseinek tapasztalatával épített játékmenet, fps kivitelben.

20:47 - Elég sok kifejezés tűnik ismerősnek a Hearthstone-ból... "One shot, one kill." "Did someone called for the doctor?"

20:49 - A nagyszínpad következő panelje az Overwatchról fog szólni; a játék maga játszható a BlizzConon, szokás szerint.

20:55 - A Warcraft-film teaser weboldalai: Fight for the Alliance és Fight for the Horde.

21:30 - Most az Overwatch jön a nagyszínpadon 23:00-ig; a kisszínpad csatornáján is ezt közvetítik. Ezután 23:15-kor a Warcraft filmről hallhatunk részleteket - és remélhetőleg láthatunk is... Eközben természetesen zajlik a WoW Arena Tournament döntő is.

23:14 - Mindjárt kezdődik a Warcraft mozifilmes panel!

23:15 - Holy... 5 statiszta lordaeroni páncélban áll a színpadon. Brutális.

23:19 - Duncan Jones, a rendező kezdi. Régi Warcraft-játékos, az Orcs and Humansszel kezdődően. Irigykedett Sam Raimire, amikor meghallotta, hogy az övé lesz a film... aztán megkapta.

23:21 - A legnagyobb kihívás az volt, hogy az utóbbi 20 év történeteit összefogják úgy, hogy filmre lehessen vinni. Az eredeti plot nagyon Alliance, pontosabban emberközpontú volt és Jones szerette volna mindkét oldalt bemutatni, ezért került előtérbe Durotan.

23:25 - A Warcraft-fanok igencsak protektívek; hogy lehetett hűnek maradni az alapanyaghoz, miközben mozivá transzformálták? Jones szerint sokat segített a Blizzard-team segítsége. Metzen hozzátette, hogy a kapcsolat köztük, a Legendary Pictures és Jones között példátlanul jól alakult. Szerinte a rendező és csapata remek munkát végzett.

23:32 - Normális esetben a motion capture jeleneteket egy filmhez külön veszik fel és utána félreteszik a speciális ruhákat - de ebben a filmben minden esetben ebben forgattak az ork szereplőket játszó színészek, vagyis közvetlenül a kész jelenetekben csinálták meg az animációhoz szükséges felvételeket is.

23:35 - Beszéljünk arról, kik lesznek a filmben... Alliance: Anduin Lothar (Travis Fimmel)!

23:39 - Metzen elmondta, hogy már megnézte a filmet a jelenlegi készültségi állapotában; és szerinte felismerhetően Warcraft-hangulata van, amelyet a játékosok ismerősnek fognak találni.

23:40 - A hordás főszereplőt, Durotant Toby Kebbell játssza.

23:42 - Az orkokat játszóknak még egy nehéz feladata volt: azt kellett éreztetniük, hogy ők 120 kilós izomkolosszusok.
A következő szereplő Medivh; ő Ben Foster alakításában tűnik fel.

23:46 - Rob Kazinsky lesz Orgrim Doomhammer, és Dominic Cooper játssza King Llane Wrynnt. Clancy Brown alakítja Blackhandet, Ben Schnetzer Khadgart, Paula Patton Garonát, Ruth Negga szerepéről sajnos pont lemaradtam, mert kissé ugráltak a diák között.

23:48 - King Llane teljes páncélban látható egy képen; most pedig Orgrimet láthatjuk a CGI alkalmazása után. Röviden: mindkettő most beléphetne a játékba is...

23:52 - Bejött Rob Kazinsky egy Doomhammerrel a vállán, és az 5 stormwindi katona teljes páncélban. Kazinsky maga is régi WoW-játékos, a warriorral kezdte, majd a 3.1-től DK-val játszik egy world top100 guildben. Szerinte nagyon más így, hogy a BlizzCon egyik szimpla résztvevőjéből a film egyik főszereplője lett. Egy sztori: első találkozásánál Metzennel elkezdte neki sorolni, min kéne javítani a játékban... Metzen nem győzött szabadkozni, hogy az nem az ő teamjének feladata.

0:01 - És a BlizzCon bekerül a filmbe is! Metzen vezényletével For the Alliance és Kazinsky irányításával For the Horde csatakiáltások hangzottak el, amiket felvettek és beteszik majd a filmbe a megfelelő helyre! Végül egy For Azeroth zárta a hangfelvételt.

0:10 - Most élőben Heroes of the Storm és Hearthstone panelek jönnek, a Warcrafthoz 1:45-kor térünk vissza, a Itemek, kasztváltozások és sok minden más című előadással.

1:46 - Kezdődik a mai utolsó WoW-panel. A fő speakerünk Kris Zierhut lesz.

1:47 - A célok: újraértelmezni, mitől fun egy kaszt; jobb balance elérése a kaszt és az encounter mechanizmusok között; lezárni a PvP fegyverkezési versenyt; lelassítani a healelést; egyszerűbben átláthatóvá tenni a számokat.

1:49 - Ennek első lépése az item squish volt, ami magával vonta a régi encounterek számainak átalakítását is, mert vicces lenne, ha egy vanilla raidboss one-shotolna egy lvl90-es karaktert...

1:51 - A folytatás: a kasztok abilityjeinek megritkítása (túl sok volt a gomb, és sokat nem használtak eleget vagy csak makrózva). Mi tesz egy abilityt funná? Erős kapcsolódás a fantasyhez (Polymorph...), jó vizuális kinézet és hang, cool hatás a játékban, legyen erős és interaktív, és legyen egyértelmű szerepe a használatának.

1:54 - Mikor nem fun egy ability? Ha felesleges (mi a különbség a Frostbolt és a Frostfire Bolt között?), ha nem konzisztens a lore-ral, ha túlságosan egy szitura van kihegyezve (ami talán sosem jön el), vagy ha annyira balance-olt, hogy unalmassá válik, végül ha nincs visszajelzés arról, hogy mi a hatása. Emellett az is idegesítő, ha nem tudod használni (rossz irányba fordulsz; nem vagy a célpont mögött stb.), és ha komplikált, hogy ez akkor most mit csinál és mivel nem használható együtt (lásd diminishing return-táblázatok).

1:59 - Példa: 2004-ben egy Resto druidnak 21 fontos spellje volt, és mindennel (Cat, Bear, spell sebzések) együtt 39. Az 1.12-re ez 46-ra nőtt, a BC-vel 51-re, a Wrathban 57-re, és ez már kezdett több lenni, mint ahány gombja van egy karakternek. Elkezdték megpróbálni ritkítani: az eredmény az lett, hogy a Cataclysmben még mindig 57 spellje volt a specnek. Jött a Mists, újabb ritkítási kör, és még mindig 57 gomb maradt. Ekkor a Warlordsban tényleg nekiálltak kiirtani mindent, ami felesleges egy Resto druidnak, és maradt 41 spell; ha minden esetben a passzív talentet választjuk, akkor 37, ami kezelhetőbb.

2:01 - A következő célpont a heal volt. Ez sem volt fun: túl sokszor szinte nulláról húzták 100-ra a karaktereket a healerek, nem volt átmenet; a smart healek túl okosak lettek, nem kellett tervezni; a heal rota nem éérződött annak; a mana túl jól skálázódott és nem lehetett kifogyni.

2:03 - A megoldások, amelyeket bevetettek: megduplázták a játékosok effektív hp-jét, így több idő van gondolkodni, kire mi kerüljön; a smart healek nem a leginkább sérülteket választják ki automatikusan, csak a sérültek közül véletlenszerűen; megnövelték a healerek alap manaregenjét.

2:04 - Az eredmények: sokkal taktikusabban kellett healelni, és kevésbé reaktívan; lassabbá vált a heal; többször kellett dönteni, ki kapjon healt; a mana erősebb tényezővé vált.

2:06 - Az itemekről lesz szó Matt Goss tolmácsolásában. Ezek talán most változtak a legtöbbet - miért?

2:09 - A példa frank, a Mistweaver monk, aki végre megszerezte a T16 sisak tokent. Mit tett ezután? HS a városba! Fene, ez Timelessre szólt. Akkor repülés a Shrine-ba! Megvette a tokenjéért a sisakot; vazze, kell bele gem, 2 is, mi is a legjobb nekem? Hoppá, ellenőriznem kell, hogy jók-e a statok, mit és mire reforge-oljak? Közben a raid várja vissza Franket healelni, aztán elunják, kivágják és a tartalék healerrel folytatják, frank meg kereshet pugot.

2:11 - Az új cél: "Kill. Loot. Equip." - azaz a frissen lootolt cuccot rögtön fel lehessen venni raid közben is és ne kelljen tökölni, mire harckész lesz az item. Eredmény: nincs hit/expertise (capelhető statok); nincs reforge; kevesebb az enchant és a socket; a lootolt token use-olva azonnal hasznos item lesz, nem kell vendorhoz rohanni.

2:13 - Már nincsenek capek; nincsenek breakpointok; minden gem másodlagos statokat ad, ahogy az enchantok is; és ugyanez igaz a kajákra is. A végeredmény: a loot előbb hasznosul, és kevesebb lesz a DE. A főbb armorslotokon általánois statok lesznek; a specfüggő statok a kevésbé lényeges itemeken vannak (trinket, nyaklánc, gyűrű), vagyis nem kell a páncél típusával törődni; végül a szettdarabok specváltáskor automatikusan bónuszt váltanak és nem kell dupla tierszettet összeszedni egy hibrid kasztnak.
2:15 - A végeredmény: a loot több forrásból jöhet, mert több a hasznos item számunkra; a quest itemek akár kékek vagy lilák is lehetnek a zöld helyett random módon; a dungeon/raid looton bónusz effektusok is lehetnek (mint a raidtrinketeken korábban); és új statként megjelent a versatility és a multistrike, amelyek mindenkinek hasznosak.

2:18 - Amit sikerült elérni: simább és gyorsabb a gearelődés. Yay! Kérdések jönnek.

2:20 - A legendary köpeny jelképezte azt az utat, amit a karaktereink megtettek Pandarián. A régi legendary modell, a dropként eső fegyver egyszeri volt minden esetben. A különbség filozófiai, és a Warlordsban az új modellnél maradnak, ezúttal egy gyűrűvel.

2:24 - Sok vita volt házon belül arról, hogy lehessen-e előre látni, hogy egy tokenből Warforged item lesz-e vagy sem. Mérlegelték, mi a fontosabb: a csapat öröme, hogy a legjobb játékosok kapják a legjobb lootot; vagy az egyén öröme, amikor egy gyengébb játékosnak is van esélye egy brutális itemhez.

2:27 - A kasztok tervezésénél az a cél, hogy minden kaszt könnyen érthető legyen, de mindben legyen olyan döntéskényszer, ami a spellek mikromenedzsmentjével maximalizálható teljesítményt jelent. Ezek nagy része mára a talentek közé került, ahol a legtöbb sorban van passzív választási lehetőség is azoknak, akik örülnek, ha eggyel kevesebb gombra kell figyelniük.

2:29 - A jövőben lehetőség lesz rá, hogy a Travel Form gombba kondenzált alakokat szétválasszuk, ha valakinek inkább ínyére vannak a különböző gombok.

2:38 - A profokkal azért nem lehet zöldeket csinálni Draenoron, mert nem tetszett a fejlesztőknek az, hogy rengeteg szemetet kellett legyártani a szakmák szintezéséhez, amiket nem használt senki, csak az enchanterek. Ezért úgy akarták átalakítani a gyártást, hogy minden elkészített itemnek legyen valós használati értéke; ugyanakkor a megfelelő Dust-utánpótlást is igyekeztek biztosítani az enchantereknek - ha ez mégsem sikerült, akkor állítani fognak pár dolgon.

2:45 - Mára ennyi volt, de holnap is lesz kérdezz-felelek majd a programban. Ezután a versenyek eredményeinek kihirdetése jön: jelmezek, zenék, írásművek és machinima. Ezekről holnap adunk hírt, mert én mára kidőltem...
#94 | Norton válasza #93
Nagyon jó beszélgetőpartner vagyok hosszú utakon is. Seperc alatt bealszok, így igény szerint egyedül lehetsz. Takarékos vagyok, kis helyen is elférek és kávén meg fehérjeszeleten is elélek hónapokig.  Vicces is vagyok és meghálálom a törődést is. Végülis kész főnyeremény vagyok, ha hozzáveszed, hogy hideg éjszakákon mellém is bújhatsz. Laughing out loud

Crusader: Nem tudod mit vársz. Smiling Ha meglátod, meg fogod bánni, hogy vártad. Csak a Garrison épületekről szóló rész 24 oldal, tagolatlanul, ömlesztve és nincs készen. De nem szeretném nagyon ajnározni mert abból mindig a beégés a vége. Smiling

Klary: Igen, de vagy ez - vagy az. Smiling De lett helyette Overwatch cikk. Smiling
Legalább egyszer igen. Viszont hacsak el nem szúrom a mostani melómat, akkor a jövő évi BlizzConra meglesz terveim szerint a forrás Smiling
wow_c_508252
Egy BlizzCon mai árakon (jegy, repülő, szállás stb.) ~350-400k HUF. Azt azért nem egyszerű összekalapozni.
#90 | Klary válasza #88
Es a Garrisonos cikk? Sticking out tongue
wow_c_508246
#88 | Norton válasza #87
Hogyisne, tudod hogy bedagad a lábadfejed a 7 órás repülőúton? Laughing out loud és még dohányzós fülke sincs.
Soha többé. Smiling
wow_c_508241
#86 | Fea válasza #69
wow_c_508240
wow_c_508239

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu