Skinek:  
KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
Árnyjárók @ Ragnaros
Hétvégi raidekre keresünk embert
Fluffy Unicorn Blood @ Ragnaros
Főleg Ranged DPS de bárkit szívesen meghallgatunk.
A Tribe Called Quest @ Arathor
Progress folytatásához : Tank, Healer és Dps classok jelentkezését várjuk!
BACKPEDAL INC @ Ragnaros
DPS + DSP + DPS
+ új recruit beküldése
topik Greenback In gene...
Bowl Greenback In general Bowl In which Ladd-Peebles Stadium, Cell, AlabamaWhen Friday, December 23 at 700 CTTV Broadcast ESPNRadio 94.7 WTBF (Troy)Unfold -4 Troy, O U 50Higher education soccer year is wrapping up and followers are fired up regarding bowl mania.
ZionEchols - 5 órája
topik Texas HC Tom Herm...
“I was the pleasurable man.”Once on a period, contemporary Texas Longhorns brain practice Tom Herman particularly preferred every person in the direction of such as him.No much more.Inside of addition in direction of studying how in the direction of align the complete information of the software towards Ohio Country Buckeyes mind practice City Meyer, beneath whom Herman labored against 20
ZionEchols - 5 órája
topik USC Linebacker Ca...
 Precisely anytime USC experienced started out towards settle the Rose Bowl down when an offensive explosion in opposition to the Nittany Lions the Trojans took yet another strike https://www.usctrojansteamshop.com/27-Darreus_Rogers_Jersey.
ZionEchols - 5 órája
topik Notre Dame Soccer...
 Rudy Ruettiger, a past Notre Dame Battling Irish stroll-upon whose shorter profession was dramatized by way of Hollywood, was baptized Saturday into The Church of Jesus Christ of Latter-Working day Saints.Sure, Rudy - who attended Joliet Catholic Substantial University - is by now a Mormon.James Clarke, a buddy of Ruettiger’s, claimed the prior Irish participant began asking relating
ZionEchols - 5 órája
topik la strass swarov...
'Comme un mariage se rapproche, la strass swarovski en gros mariée commencepenserceporter pendant le grand jour. Dès ceux qui coûtent des millions de dollars à ceux qui coûtent moins de 50 ans, c’est tout ce que flotte votre bateau.
swarovskiki - 22 órája

Bountystd Miért éppen a World of Warcraft élt meg 10 évet előfizetéses modellben?
Bountystd - 577 napja
30
A kedvenc játékunkkal kapcsolatos aktuális fejlesztéseket és félresikerült, átgondolatlan döntéseket látva, többekben felmerülhet a kérdés: Miért pont a World of Warcraft lett ilyen sikeres? A játék tíz éve képes előfizetéses modellben fennmaradni, annak ellenére, hogy a Blizzard gyakran a közösség véleményét semmibe veszi és olyan ötleteket rak a játékba, amit később elvet. Sok elméletet olvastam már a WoW sikerének okairól, ezekkel foglalkozunk ma.

Újító? Nem teljesen

A Blizzard alapvetően mindig bejáratott ötleteket alakít át, olyan játékmenetet láthatunk a legtöbb alkotásukban, ami ismerős lehet más programokból. Ennek ellenére a játékaikról elmondható, hogy nagy innovációt képesek felmutatni a saját kereteiken belül.

A Starcraft megteremtette a modern esport életterét, a Warcraftból született Dota, ami a mai kor legsikeresebb műfajának, a MOBA játékoknak az alapjait fektette le és annak ellenére, hogy a fejlesztése közösségi viszonyok között történt, magát a pályát, amin ma több millió dolláros csatákat vívnak a játékosok, a Blizzard alkotta.

A World of Warcraft előtt és után is létezett MMORPG műfaj, de van valami ami ezt a játékot kiemelte és sikeressé tette tíz éven keresztül. Nem mondanám, hogy ez a játék egy hatalmas újító, ám a többi játékhoz hasonlóan, a saját rendszerén belül képes volt újítást behozni a műfajba. Nagyobb, összetettebb, változatosabb. A WoW életében rengeteg versenytársa volt, de a korai időszakában elsősorban a keleten népszerű programok felett kellett győzelmet aratnia.

Egy koreai MMORPG 2001-ből
 

A többnyire koreai fejlesztésű játékok rendkívül monotonak voltak, az end content pedig egyáltalán nem volt érdekes, példának okáért meg említhetem hazánkban is futó MU Online című játékot is, ahol gyakorlatilag a végtelenségig történő farmolás alkotta a program gerincét.

Az ilyen játékokból több száz is fut jelenleg, mégsem jelentett komoly veszélyt a World of Warcraft sikereire soha, hiszen technikailag egyszerűen fejletlenebb programokról beszélhetünk, amiknél a WoW minden tekintetben gazdagabb történettel, nagyobb bejárható területekkel, komplexebb játékmenettel és több lehetőséggel rendelkezik.

Az alapjáték megjelenésének idején kevés és amatőr fejlesztés működött, az utána következő időszakban a Blizzard üdvöskéje pedig könnyedén megszilárdította az uralmát a műfajon belül, annak ellenére, hogy ezek között a kihívók között is voltak izgalmasabb alkotások mint a Lineage 2 vagy az EvE Online.

Az első igazi kihívók

A játék sikere tehát garantált volt a következő években a The Burning Crusade és a Wrath of the Lich king pedig további felívelést hozott a Blizzard alkotásának. A sok év alatt azonban voltak próbálkozások. Új kihívói is érkeztek a játéknak, többek között olyanok mint a Guild Wars és annak második része, a TERA az Elder Scrolls Online vagy a Wildstar, ami már igazán erős alternatívát tudott nyújtani az akkor pandáktól hemzsegő és egyre népszerűtlenebb World of Warcraftal szemben.

Egy kihívó 2014-ből


Ennek ellenére ezeknek a játékoknak a többsége mostanra már ingyenes, vagy csak a lemezt kell megvásárolni, a WoW pedig továbbra is tartja a fizetős rendszert, ami szinte már hihetetlen. A kihívók sorozatos elbukásának oka szerintem az, hogy a Blizzard játéka már nagyon megszilárdította az uralkodó pozícióját a piacon. A műfaj hanyatlásával pedig a WoW népszerűsége csökkent, más próbálkozásoknak pedig nem maradt levegő a fizetős modellben.

A free to play persze gyakran segítség lehet ezeknek a játékoknak. Az a véleményem, hogy ezek a játékok többségében azért hasaltak el, mert az emberek már hozzászoktak a Blizzard játékához és nem akartak váltani, illetve maga az MMO piac is zsugorodott. 

Egy ingyenes MMO, ami előfizetéses rendszerben kezdte
 


Elméletek


Rengeteg más elmélet van, ami a WoW sikereinek okát kutatja, ez egy a sok közül. A korai időszak játékainál magasabb minőséget nyújtó, majd később ezt a fölényt megszilárdító World of Warcraft életében mindenesetre bizonyos, hogy lesz huszadik évforduló is, bár azt nem tudjuk milyen.

Neked van saját elméleted a játék sikerére? A magas minőség, vagy a nyugati játékosok, saját piacukhoz való vonzódása emelte fel Azeroth világát? Megszokás vagy más okok vezettek a következő generáció kudarcaihoz? Írd le a véleményed, hagy olvassunk érdekes gondolatokat.

A World of Warcraftnak sincs oka szégyenkezni Smiling
 
wow_c_528282
wow_c_526896
wow_c_526552
wow_c_526076
Greate post. Keep posting such kind of info on your page. Im really impressed by it.



Hi there, You've performed an incredible job.



I will certainly digg it and in my view suggest to my friends.

I'm confident they will be benefited from this web site.







My webpage :: quest bars
De.. de.. RIP tízéveseredetis ;__;
Véletlenül belerúgtunk a szervergépbe és ráömlött a kakaó. Néhány komment látta kárát. Elnézést érte.
...én úgy gondolom és ez csak személyes vélemény(tapasztalat alapján-több MMO-t is próbáltam),hogy a sikerének a titka úgy alapvetően a kezdeteknek köszönhető.nem wow-ozok állandóan,de mindig megveszem a új kieget és pár hónapig tolom is,mert akkor...akkor rég milyen élmény volt(vanilla idején)...és szerintem sokan azt keresik még ma is(sajna egyre ritkábban jön)...mint a drog...mi wow-osok nem MMO függők,hanem WOW függők vagyunk.és persze ezer dolog még(más játékban:szar az irányitás,a combat hiánya vagy kidolgozatlanság,kevés lore,kevés item,kevés insta,kevés játékos...vagy épp indokolatlanul túl sok,a fight rendszer elgyerekesítése:pl.:csili vili fénycsóvák stb.olyan keleteies EMO-s justinbiberek mentik meg a világot a nyuszifejü pink csillámpónitól...komolytalan és rácimkézik,hogy epic.a WOW ennél lényegesen több.(még a pandákkal együtt is-bár az nekem se a szívem csücske)...de ez is csak egy vélemény...mint a segluk...mindenkinek van,de senki nem kíváncsi rá...legyen szép napotok.
Egy ekkora csökkenés nyilván érint minden érgiót, ez nem is lenne nekem sem meglepetés. Viszont a korábbiak jellemzően inkább Ázsiát érintették, hosszabb ideje.
wow_c_519729

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu