Mármint azon kívül, hogy eszméletlen jó lesz. A WIRED magazin ültette le egy rövidke
beszélgetésre Duncan Jonest, a Warcraft mozifilm rendezőjét, hogy áruljon el már pár kulisszatitkot A filmről, amit minden Warcrafttal játszó személy izgatottan és kíváncsian vár.
- Mi megtettük, amit megtehettünk, de az igazi kihívás az lesz először is, hogy hogyan ültessük be az embereket a moziba – kezdte Jones. - Hogy hogyan győzzük meg azokat, akik soha nem játszottak Warcrafttal, hogy érdemes erre a filmre beülniük.
1. Habár nagyon sok vizuális trükk lesz, Jones megpróbálta minél élethűbbé tenni a filmet
A Warcraft története az emberek és az orkok első találkozásáról fog szólni, a Blizzard 1994-es Warcraft: Orcs&Humans játéka alapján. Ez azt jelenti, hogy nagyon sok motion capture (magyarul digitális mozgásrögzítés) színjátszás (ld. Gollam), illetve vizuális effekt szükséges ahhoz, hogy életre keltse ezeket a karaktereket és Azerothot. De ez nem jelenti azt, hogy az egész filmet egy szerver-farmon hozták volna létre.
- A motion capture egy nagyon speicális eljárás, de attól még csak a filmkészítés egyik eszköze – mondta Jones. - Megpróbáltunk nagyon sok helyszínt felépíteni és hatalmas tereket létrehozni, hogy legyen körülöttünk valós díszlet, amin felépíthetjük a filmet. Néha helyszínen forgattunk, néha díszletek között, és néha zöld háttér előtt.
2. A Warcraft orkjait részben Hulk ihlette
Jones elmondta, hogy forgatás közben ő a színészi játékra koncentrált, és nem arra, hogy vajon a mo-cap eljáráshoz megfelelő arcot vágtak-e a színészek. Arra ott volt a vizuális trükköket felügyelő, kétszeres Oscar-díjas Bill Westenhofer, illetve az ILM-től Jeff White és Jason Smith, akik ügyeltek rá, hogy a Jones által felvett mozgásokra rá lehessen húzni a digitális bőrt. White korábban Hulk karakterén is dolgozott a Bosszúállók című filmben.
- Teljesen eltalálta azt a karaktert, és úgy tűnik, az orkok hasonló genetikai hátteret kaptak tőle, mint Hulk. Ráadásul azt is megtudtuk, hogy egy állandó Warcraft játékos is, ami tökéletessé tette őt erre a munkára.
3. Az ILM-nek van mit bizonyítania a Warcrafttal
Bár a Weta stúdió ismertebb a fantasy-filmekben használt vizuális effektjeiről, az ILM (Industrial Light and Magic) éppen ezt a hiányosságát, miszerint eddig csak és kizárólag szuperhősös, kaijus, vagy űrben játszódó filmben vettek eddig részt, szeretné pótolni.
- Az ILM ki volt éhezve arra teljesen, hogy részt vehessen ebben a projektben – mondta Jones. - Számukra ez egy hatalmas lehetőség, hogy megmutassák, hogy ők a legjobbak a világon a speciális effektek terén.
4. A Blizzard készítette a film számára a látványterveket
A Warcraft világa olyan tér, amelyben a játékosok több száz órát is eltöltenek, így azonnal észrevennék, ha valami nem stimmelne.
- Nagyon szorosan összedolgoztunk a Blizzarddal a karakterek és a helyszínek megjelenítése kapcsán – mondta Jones. - Megpróbáltunk annyira hűek maradni, amennyire csak lehetett.
Ennek érdekében az ILM csapata fényképfelvételeket készített az orkokat játszó színészekről, és azokat a Blizzard által készített concept artokba integrálta.
- Van egy fordítása folyamat, amikor a látványtervből, a concept artból 3D modelleket készítünk, de két fantasztikus csapat állt mindkét oldalon – mesélte Jones. - Az ILM-es srácok elképesztő munkát végeztek, ahogy ezeket a fantasztikus rajzokat, amiket kiindulópontnak használtunk, lélegző és élő karakterekké formálták.
5. Néha a színészeknek rögtönzött hintalovakon kellett ülniük és úgy kellett tenniük, mintha azok farkasok volnának
Mint minden filmben, amely zöld hátteret és motion-capture eljárást alkalmaz, itt is gyakran előfordult, hogy mindenkinek tettetnie kellett valamit. Például, amikor a Blackhandet játszó Clancy Browns egy hatalmas, leginkább hintalóra hasonlító tákolmányon lovagolt körben azért, hogy utánozzuk azt, ahogyan egy hatalmas farkas fenevadon lovagolna.
- És az, amikor Clancy Brown egy igazán lenyűgöző és megindító beszédet próbált mondani, miközben egy hintalovon ült, ember... - nevetett Jones. - Nagyon sok ilyen pillanat volt, amikor látszólag elképesztően hülye dolgokat kellett csinálnunk, ha igazán belegondolunk.
6. Lehet, hogy lesz Warcraft 2.
A hangsúly a lehet szón van, és bár Jones elmondta, hogy a Warcraft után egy saját gyártású és ötletű projekten szeretne dolgozni, nem zárkózik el egy folytatás készítésétől.
- Ha olyan szerencsém lenne, hogy ugyanazokkal az emberekkel dolgozhatok, akkor örömmel.
Hamarosan pedig szerencsénk lesz a trailerhez. Én már kíváncsian várom, remélem ti is
U.i.: az átszerkesztéssel sikerült megint eltüntetnem a teljes szöveget
Ez eredeti mondat ennek pont az ellenkezőjéről szól, azaz az ILM szeretne bizonyítani egy nem-szuperhősös, nem-kaijus, nem űrben játszódó projectben is.
Persze pont azt fogják válaszolni, mint Cseho, tehát az ő válasza teljesen rendben van, és a tiéd?