KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2312 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2380 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2382 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2382 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2382 napja

mgitta Draenori Kalandok - Sötét Csillag a Hold árnyékában
mgitta - 3407 napja
22
A péntek esti mese témája a címből is kitalálható: az alternatív Shadowmoon Valley és lakóinak sorsa, avagy elkerülte-e ezúttal Ner'zhul a végzetét.

Draenor délkeleti részén fekszik az Árnyholdas Völgy (Shadowmoon Valley). Nevét nem véletlenül kapta: ezt a vidéket nem a nap világítja meg nappal sem, hanem Draenor nagyobbik holdja, a Sápadt Hölgy (Pale Lady), ettől különös, ezüstös csillogással vonja be a völgyet. Kékes virágok, nagy kiterjedésű síkságok, sziklás hegységek váltogatják egymást, ahol különféle vadak és növények találnak maguknak élőhelyet.



Ez a vidék ad otthont az Árnyholdas ork klánnak is (Shadowmoon Clan). A klán különös hangsúlyt fektetett mindig a sámánizmusra: erejüket a földből és a holdból nyerték. Szoros kapcsolatot ápoltak őseikkel, temetkezési helyeik a klán rituáléinak is helyet adott. Emellett csillagászati tudásuk is jelentős volt: feljegyezték a csillagok és a bolygók vándorlását, melyet értelmezni is tudtak, ezt pedig szintén a hasznukra tudták fordítani.

300 évvel ezelőtt azonban a klán különös dologra figyelt fel: az égen világos tűz gyulladt, majd egy hatalmas fehér kristály landolt a pusztákon, amelyet sokan őseik ajándékának hittek. Nem sokkal ezután a sápadt hold mellett egy árny tűnt fel az égen, melynek több nevet is adtak: a sötét anya, a hatalmas apa, a klán törzsfőnöke azonban így hívta: a Sötét Csillag.



A sámánok észrevették, hogy a föld és a hold mellett egy újabb erő is megszólította őket: az árnyak mágiája. Izgalmas és hatalmas felfedezés volt, a mágiának egy igen erőteljes fajtája, amelyet aztán igyekeztek behatóbban is megismerni. Csakhogy az árnyak mágiája nagy árat követelt: a sötétség lassan elborította az őt használók elméjét, akik ettől végül megőrültek. Amikor az egyik sámán aztán meggyalázta őseik szellemét, a klán törzsfőnöke szigorú döntést hozott: megtiltotta ennek a különös, sötét mágiának a használatát egyszer és mindenkorra. Az Árnyholdas klán számára őseik követésénél semmi sem volt fontosabb. Egyetértettek abban, hogy Sötét Csillag gonosz, az árnyak mágiájával pedig csak bemocskolnák klánjuk évszázados hagyományait.  A következő évszázadokban senki nem használta ezt a sötét mágiát, és békében éltek egymás mellett a völgyben az ideérkezett szomszédaikkal, a draeneiekkel.

Pár évvel ezelőtt azonban beállított a törzshöz a frissen alakult Vashorda (Iron Horde) vezetője, Pokolsikoly Grommash (Grommash Hellscream). Választási lehetőséget kínált az Árnyholdas klán vezetőjének, a sámán Ner'zhulnak: vagy csatlakozik népével együtt a Vashordához, vagy mind meghalnak. Grommash azonban a csatlakozást is komoly feltételhez kötötte: mivel nincsen szükségük olyanokra, akik kényszerűségből csatlakoznak hozzájuk, de igazából semmilyen értéket nem adnak a Vashordának, ezért csak akkor lehet az Árnyholdas klán a Vashorda tagja, ha fel tud mutatni valamilyen erős fegyvert, amelyet Pokolsikoly serege rendelkezésére tudnak bocsátani. A föld és a hold erőivel, valamint őseik szellemeivel kommunikáló sámánok az ő szemében nem jelentettek erőt a Vashorda hatalmas harci gépeivel összehasonlítva.



Ner'zhul számára nem maradt sok választás: népét életben kívánta tartani. Az Árnyholdas völgy korántsem volt stratégiailag megfelelő hely ahhoz, hogy ellenálljanak a Vashordának a Fagyfarkas (Frostwolves) klánnal ellentétben. Ezért úgy döntött, csatlakozik a Vashordához. Már csak egy erős fegyvert kellett találnia. Népe megmentése érdekében úgy döntött, ledönti az ősi tabut: a Sötét Csillag erejét fogja felajánlani Pokolsikolynak. Annak a jelenségnek az erejét, amelynek használatáért hatalmas árat kellett fizetniük, de a void ereje elég nagy volt ahhoz, hogy lenyűgözze a Vashorda vezetőit. Ugyanakkor a Sötét csillag eredete továbbra is rejtély volt az orkok előtt.

Pedig csak szomszédaikat, a draeneiek vezetőjét, Velen prófétát kellett volna megkérdezniük, akik a jelenséggel egy időben telepedtek le ezen a vidéken, és építettek ki itt több települést is, illetve szent templomukat, Karabort. Velen próféta ugyanis elmondta volna az orkoknak, hogy a Sötét Csillag nem egy ősöktől küldött jel, ajándék, legfőképpen pedig nem egy fegyver. Hanem egy lény, akit K'arának hívnak. Egy naaru, amely a draeneiekkel tartott a Genedar nevű űrhajó fedélzetén. Aki olyan súlyosan megsérült a hajó Draenorba való becsapódásakor, hogy a pillanatnyi pánik és félelem hevében kidobták a dimenziós hajóból, és így került az Árnyholdas Völgy egére. Elmagyarázhatta volna az orkoknak, hogy ép állapotában K'ara egy Fénnyel, pozitív energiával teli lény, azonban a becsapódáskor szerzett súloys sérülésétől void állapotba került, és most negatív energiákat bocsát ki magából és elszívja mások energiáit.



Az orkok azonban nem kérdezték meg a draeneieket, és mire Velen észlelte, hogy mit tesz az Árnyholdas klán, már majdnem késő volt. Addigra Ner'zhul teljesen a void hatalmába került népével együtt, void portálokon keresztül idéztek meg void lényeket és draeneieket ejtettek foglyul, hogy az ő energiáikkal táplálják a sötét naarut. Egy látomás megmutatta Velennek, hogy mi is lesz a Vashorda terve: megrohamozzák Karabort, és a Sötét Csillag segítségével fogják elpusztítani azt. A próféta tudta a szörnyű igazságot: a void állapotba került naaru ereje éppen olyan hatalmas, mint Fénnyel teli állapotában. A sötét naaru ellen semmilyen sereg nem lesz elég, méga draeneiek és az idegen bolygóról érkezett Szövetség egyesített serege sem. Ha pedig Karabor elveszik, azzal a draeneiek is elvesznek, és értelmetlenné válik több tízezer éve tartó vándorlásuk az univerzumban.

Szerencsére nem mindenki tartott az Árnyholdas klánban Ner'zhullal, amikor őseik törvényeit megszegte: saját felesége, Rulkan határozottan tiltakozott a sámán terve ellen, amikor pedig látta, hogy hasztalan a kérése, összegyűjtötte klánjából a hasonlóan gondolkozókat, és elhagyták otthonukat, hogy számkivetettként keressenek menedéket maguknak a völgyben. Rulkan régóta kapcsolatban állt Velennel, akiben felismerte a hozzá hasonlóan gondolkozót. Ezért, amikor Velen arra kérte, átadta a próféta által küldött bajnoknak az Árnyholdas Erőd kulcsát, hogy sikeresen behatolhassanak az épületbe és megpróbálják megakadályozni a látszólag elkerülhetetlent.

Az idegen bolygóról érkezett bajnok Velennel és annak fiatal draenei tanítványával, Yrellel együtt behatolt az erődbe. Még éppen odaértek, hogy lássák, ahogy Ner'zhul bemutatót tartott Pokolsikoly Grommash-nak a Sötét Csillag erejéről: Yrel nővérének, Samaraanak a feláldozásával megidézett egy szeletet a Sötét Csillagból, Arkeddont. Bár sikerült legyőzniük a void lényt, Samaraat már nem tudták megmenteni, és Ner'zhul is Karabor felé tartott, hogy a Sötét Csillag segítségével elpusztítsa azt annak lakóival együtt.



Velen tudta, hogy egyetlen módon tudja megakadályozni az elkerülhetetlennek tűnő véget. Míg Maraad Vindicator igyekezett feltartóztatni a Vashordát Karabor kapuinál, Yrellel és a bajnokkal együtt Ner'zhul nyomába eredt. A sámánt a Fény Elbukása (Light's Fall) nevű romoknál találták meg, amikor már megkezdte a rituálét a Sötét Csillag megidézéséhez. Ehhez a szertartáshoz őso szellemeit használta fel, akik feléledt szellemekként támadtak rá a draeneiekre. Velen próbálta megmenteni Ner'zhult, próbálta rábeszélni, hogy még nem késő letérni erről a sötét útról, akkor sem, ha a saját lelkét is odaadta a sötétségnek, mivel a Fény minden sötéten utat tud törni magának.



Ner'zhult nem lehetett megállítani. A sámánt olyannyira hatalmába kerítette a void energia és az ezáltal elérhető erő és hatalom, amelyről már nem tudott lemondani, ahonnan már nem kívánt visszafordulni. Hiszen olyan erőt tud a Vashorda rendelkezésére bocsátani, amellyel egy harci gép sem tud vetekedni, és amellyel megvásárolhatja népe biztonságát.

Velen próféta azonban tudott valamit, amit az ork sámán nem: a naarut vissza lehet hozni ebből a void állapotból, csak elég erős pozitív energia, Fény kell hozzá, de ez a folyamat általában évszázadokat vesz igénybe. Most nem volt ennyi idő, még csak ennek a töredéke sem állt a rendelkezésükre. Azonnali, nagy erejű Fényre volt szükség ahhoz, hogy K'arát meg lehessen menteni. Velen bízott benne, hogy 25 000 év alatt, mióta a naaruk a társai lettek, elég pozitív energia gyűlt fel benne ahhoz, hogy visszahozhassa a naarut void állapotából. És ezért a próféta ezt a rengeteg energiát, ezt a 25 000 év alatt felhalmozott és benne rejlő Fényt, a saját valóját és lényét, tapasztalatát, tudását és hatalmát mind odaadta a Sötét Csillagnak, hogy megmentse népét: Velen saját magát áldozta fel ahhoz, hogy K'ara újra a Fény gyermekévé változhasson. K'ara az életét adta a draeneiekért, hogy elmenekülhessenek a Lángoló Légió haragja elől. Cserébe Velen is az életét adta K'aráért, hogy visszatérhessen régi formájába és ismét megmenthesse a draeneieket.

https://www.youtube.com/watch?v=UkL9n861Emw

Yrel és a bajnok megrendülten nézték végig Velen tettét, és azt, hogy a Sötét Csillag hogyan változott vissza K'arává, a fényes naaruvá. Vesztegetni való idejük azonban nem maradt: ha még azelőtt oda akartak érni, hogy a Vashorda elpusztítsa Karabort, sietniük kellett. Maraad már várta őket. Bár a Sötét Csillag nem állt már a Vashorda rendelkezésére, Grommash serege Vorka parancsnok vezetésével így is erősebbnek bizonyult a kapkodva összeálló draenei sereggel szemben. K'ara azonban ismét a draeneiek segítségére sietett: megmutatta, hogy milyen erős a naaru, hiszen nélküle nem valószínű, hogy mégvédték volna Karabort.



Az első csatát sikerült a draeneieknek megnyerniük a Vashordával szemben, ezért azonban hatalmas árat kellett fizetniük: elvesztették vezetőjüket, prófétájukat, tanácsadójukat, Velent. Azonban Velen utolsó üzenetével még egy fontos útravalót adott nekik: az élet fény és a fény maga az élet. Lehet, hogy megváltoznak, de egyik sem vész el örökre.

Csakhogy Ner'zhul számára nem volt menekvés. A sámán Grommash és a Vashorda haragjától menekülve, illetve azért, hogy új fegyver után kutasson, népének megmaradt tagjaival együtt föld alatti temetkezési helyükre menekült. Sámánjaival és halottidézőivel, necromancerjeivel együtt újabb és újabb kísérleteket tett arra, hogy a void energia urává váljon. Azonban még mielőtt a Vashorda keze lesújthatott volna rá, az idegen bolygóról érkező hősök megtalálták és megölték a nagy hatalmú sámánt, aki úgy tűnt, még ebben az alternatív idővonalban sem tudta elkerülni végzetét. Azt a végzetét, amellyel mindkét helyen az árny mágiájával találta szembe magát, és azt a végzetét, ahol népe érdekeit szem előtt tartva került a sötét útra.



Hogy a mi világunk Draenorján volt-e Sötét Csillag? Több jel is arra utal, hogy K'ara létezik/létezett a mi idővonalunkon is. Valószínű, hogy az iránta való tiszteletből nevezték el a draeneiek Karabor templomát, és az is valószínűnek tűnik, hogy az ő void energiáit felhasználva alkották meg az első death knightokat Gul'dan és társai.

A következő alkalommal közelebbről is megismerkedünk Velen próféta életével.
wow_c_509829
#21 | mgitta válasza #20
Lesz majd szó Khadgarról, tervezem, de hogy mikor, azt nem tudom, egyelőre sok minden ötlet van a fejemben Smiling

Ha tudsz angolul, akkor itt egy friss írás Khadgarról:
http://wow.joystiq.com/2014/11/30/know-your-lore-khadgar-of-the-sons-of-lothar/

Nemtudom hogy még olvassa-e a fordító a posztot,  de ha igen: Khadgarról nem tervezel egy fordítást csinálni? mert eléggé olvasom a lorekat itt-ott, de róla konkrétan anynit tudok hogy Dalaran->Medivh->Outland-> no data ->és most pedig hirtelen az egyik főszereplő a WoD történéseibe.
Ha az orkokat pontosan ugyanakkor és ugyanúgy környékezte meg a Burning Legion, mint az "eredeti" idővonalban, akkor feltehetőleg az "új múltbeli" draenei-ok is ugyanakkor találtak rá az akkor még névtelen bolygóra.
#18 | Zearon válasza #17
wow_c_509712
Végigcsináltam a küldetéssorozatot, de azért így is érdekes iromány volt, köszönjük!
Azért elgondolkoztató, hogy a draeneiek két sérült naarut is simán magára hagytak - ezek szerint ennyire féltek tőlük?
A másik, amit szeretném, ha végre eldöntenék a kedves lore írók, hogy hány éve vanank Draenoron a draeneiek. Én úgy tudom hogy a hivatalos a 400 év, de különböző cikkek és ingame szövegek más-más időre utalnak.
Az éjelf-fel nem lenne bajom, de ha éjtündét látok, akkor ökölbeszorul a gyomrom valamiért Smiling
#15 | mgitta válasza #14
wow_c_509645
Mindenkinek megvan a maga módszere. Én pl. a Történelemórában soha nem fordítottam a neveket, egyiket sem.
#13 | Zearon válasza #8

Személy szerint én nem lennék az ellen, hogy az ésszerüség határán belül, a legtöbb név le legyen fordítva. Szép a magyar nyelv, egy jó fordító akár az eredetinél is jobbat tud alkotni, ha helyenként elengedi a fantáziáját. (nem kell mindenáron tükörfordítani, pláne ha az Magyarul furán vagy viccesen hangzik)

 

De egészen addig, ameddig a játék nem érhető el magyar nyelven, zavaró, hogy első olvasásra nem mindig világos, hogy kiről és hol van szó. (mivel a játékban ebben a formában nem találkozol vele) Jó, itt még annyira nem vészes, mert szinte tükör fordításról van szó, de könyvben már találkoztam ilyen helyzettel.  

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu