Immár hagyománynak tekinthető, hogy a Játékoslét Kutatóközpont évente közvéleménykutatást tart az online játékosok számára - az idei,
2014-es kérdőív jelenti a 4. alkalmat, amikor ez megtörténik.
Az idei kutatás egy újdonságot is hoz: ezt a Kutatóközpont a Gamestar magazinnal közösen szervezi, és idén először egy sorsolást is tartanak a résztvevők számára, amelyen összesen 100 ezer forint értékű, az 576 Kbyte boltjaiban levásárolható vásárlási utalványt lehet nyerni - amennyiben a kérdőív végén megadjuk az email címünket a szervezőknek.
A korábbi kutatási eredmények a Játékoslét Kutatóközpont weboldalán érhetőek el (
2011,
2012,
2013). A 2013-as adatokból kiderül, hogy immár Magyarországon is igaz, hogy a játékosok legnagyobb része nem diák - a válaszadól 19,1%-a tanult felsőfokú, 17,1%-a középfokú intézményben, míg 51m7% már nem tanult. A válaszadók fele hetente többször vagy minden nap játszik valamilyen multtiplayer játékkal, általában napi 1-3 órát; míg 10% sosem multizik. A válaszadók 65%-a nem vállal vezető szerepet egy-egy multiplayer játék során - azt hiszem, ezt mindenki érzi, aki tankot keresne...
A válaszadók fele egyértelműen kedveli az MMORPG-ket és további 19% inkább kedveli, mint nem; 45,8% azok aránya, akik hetente többször vagy mindennap játszanak egy MMO-val - míg 22% sosem játszik ilyen játékkal. A leggyakoribb játékidő egy-egy alkalommal a 2-4 órás tartományba esik. A játékosok fele minimum 3, maximum 10 éve játszik MMO-kkal; jó eséllyel az ő első MMO-juk a WoW vagy a Guild Wars lehetett, amelyek körülbelül ekkor jelentek meg. A játékosok 71%-a nem szereti a HC közösségeket az MMO-kon belül; 53% szereti a PvP-t; 84% szereti a PvE-t; 51% szereti az RP-t; 49,8% játszik healert; 44,7% játszik tankot; 71,7% játszik dps-t és 55,2% játszik valamilyen supporter kaszttal. A játékosok 63,3%-a tagja nemzetközi közösségeknek, és 63,6%-a nem vállal vezető szerepet a játékban. A játékosok legfontosabbb motivációját az MMO-kban a lootszerzés (53,3%), az új barátok megismerése (51,2%) és az idegen nyelv tanulása (46,9%) jelenti. Kiemelkedően fontos a játékosoknak a szórakozás játék közben; ugyanakkor nem fontos a társkeresés.
Értem én, hogy ez nem csak a WoW-ról szól, de azért ez a szám meglepett... o.0