KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2305 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2372 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2375 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2375 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2375 napja

Phoenixhunt Mistweaver monk a WoD-ban
Phoenixhunt - 3534 napja
37
A MoP megjelenése óta a mistweaver monk a kedvencem.az esetek 95%-ban csak PvP-zni szoktam vele, ezért PvE-ről nem sokat tudok mondani.

Miért szeretem jelenleg a monkot?
Imádom, hogy olyan jó gyors, ami ugye az 1 mp-es global cooldown (gcd)-nak köszönhető, ezért jó pörgős a kaszt, talán ez a legfőbb oka, amiért annyira szeretem. Továbbá aoe heal-nek kedvencem a chi brew, uplift, chi brew, uplift és nagyon szeretem nézni az uplift effektjét, animációját amikor ugrás közben elnyomom.
Ha pedig magamat heal-elem ott vannak a healing sphere-k (+ expel harm, renewing mist, uplift), ami még gyorsabb 0,5 sec, ez is nagyon "fun" képesség.
Egyéb spell-ek, ami miatt nagyon élvezetes a monk: Transcendence és a képességek, amikkel támadhatok (jab, tiger palm, blackout kick, crackling jade)

Mi történik a WoD-ban?
lvl 100, ilvl 660 epic pvp gear-rel tesztelve

 Számomra a monk élvezhetősége úgy nagyjából a 0-ra csökken és nem hiszem, hogy a megjelenésig ezen még sokat változtatnának, de azért reménykedek.
 Először is a kaszt olyan lassú lett, ami egyáltalán nem illik a monkhoz. A gcd 1,5 sec lett, ami haste-el elvileg csökkenthető, de a reforge megszűnt és igazából elég sok haste is van a gear-en mégis bűn lassú. Míg a többi kaszt esetében ok, hogy lassabb, a monknál szerintem ez nagy hülyeség.
 Pl.: Eddig egy Soothing Mist alatt 7 Surging Mist-et tudtam elhasználni, most a bétában csak 5-öt.

Ne mondja senki azt, hogy azért volt erre szükség, mert ettől OP lenne az MW monk, egyszerűen heal-eljen annyival kevesebbet, amennyivel gyorsabb, de "a monk attól lesz monk".
Ez nem minden, az Uplift-et castolni kell, ezért nem ugrálhatok már közben, lehet azt is kivárni...
A Healing Spheres képesség megszűnt ehelyett van egy új Detonate Chi képesség, aminek 10 sec a cd-je, értelmét nem igazán látom. Elméletileg a környéken felrobbantja a healing sphere-eket és az effekt 50%-ával heal-el. Most komolyan azt nézzem, hogy van-e healing sphere körülöttem és elég sok-e? :S
A Soothing Mist castolása közben eddig nagyon szépen jöttek a Chi-k és lehetett utána használni az Enveloping Mist-et, hát ez is megszűnt, hiszen a Soothing Mist-ért már nem jár Chi. Csak a Renewing Mist és az Expel Harm ad 1-1 Chi-t, illetve a Surging Mist-tel lehet még Chi-t szerezni.
Nem lehet támadni a szokásos Stance-ben, csak a Crackling Jade Lightning maradt meg. Minden máshoz át kell váltani egy új stance-be, ahol pedig heal-elni nem lehet, csak a Surging Mist-tel, illetve ott támadás közben a sebzés 35%-át visszakapod heal-ként, ez a stance of the spirited crane
 
Lvl 100-as talent-ek


Van egy olyan talent, aminek 1,5 perc a cd-je és a Jade Statue 20 yard-on belül heal-el bárkit 1 sec-enként, 10 sec-en át, ez a breath of the Serpent

A következő talent a Chi Explosion, ami legalább 1 Chi-be kerül, minél több Chi-d van, annál többet heal-el, sőt 4 Chi esetén megidéz 8 Healing Sphere-t is. Ennek nincs cd-je, de castolni kell. Lecseréli a Blackout Kick-et.
 Az utolsó pedig egy passzív képessség, ami a Path of Mists nevet kapta és harc közben 3 yard-onként lerak egy Healing Sphere-t a monk, amelyek 15 sec-ig maradnak meg.


Egyéb


A monknak van egy olyan passzív képessége is, hogy Dematerialize, ami stun után aktiválódik és 2 mp-ig nem támadható a monk melee és ranged támadásokkal, ez is megszűnt, mondjuk tény ez elég erős volt.
Eddig 4 játékossal beszéltem, akik szintén MW monk-ot tesztelgettek és mindenkinek az volt a véleménye, hogy borzalmas rossz lett.
Kipróbáltam egy resto druid-ot is, nem szűnt meg a lifebloom, nem kell castolni, nem szűnt meg a swiftmend sem. ...és ott vannak a nagyon jó talent-ek is (Displacer Beast, Renewal, stb).

Összegzés


Mindezek ellenére természetesen használható az MW monk és a surging mist kifejezetten jól heal-el és alig kerül manába. Végig full manán voltam, tehát ezt mindenki eldöntheti, hogy jó-e vagy nem, én izgalmasnak tartottam azt, hogy a MoP-ban nagy heal-ek után kifogyok, de ott a mana tea olyankor, így erre sincs szükség.

A Detonate Chi-nek nem látom értelmét, az új talent-ek közül a Chi Explosion egy nagyo jó képességnek tűnik, bár a Surging Mist mellett szerintem nincs értelme/nincs idő még azt is elcastolni, de ez még könnyen változhat a megjelenésig. Az Uplift pedig olyan keveset heal-el, hogy annak se nagyon van haszna, inkább a Spinning Crane Kick-et kell használni, habár az nem hat 40 yard-ra.

Heal spell, ami igazából hasznos is jelenleg a bétán és nincs cooldown-ja, az a Soothing Mist, Surging Mist és néha (3x olyan ritkán, mint MoP-ban) használható az Enveloping Mist is. Mint mondtam ennek ellenére elég jól heal-el, csak egyszerűen - szerintem - így már nem élvezetes az MW monk.
Szerintem nincs azzal semmi gond ha a Balance erdekeben valtoztatnak dolgokon. Az, hogy valakinek ettol volt szorakoztato a jatek az meg mindig csak 1 ember a sokbol es lehet sokkal tobb jatekosnak kellemetlen inkabb a kinyirhatatlan instant healelgeto ellenfel. 
Persze meg lehet erteni a jatekos szemszogebol is dolgot hiszen nem azert fizetett tobb honapot a jatekra, hogy utana teljesen a kukaba lehessen kidobni azt amit eddig elert a kedvenc karakterevel.
#35 | Norton válasza #34
Már csak azért is: Igen ám, de egy évben megölsz mondjuk 10.000 mobot. Az 20.000 másodperc, vagyis 5,5 óra időpocséklás! Ciki vagy! Laughing out loud
#34 | Tüsi válasza #32
Én nem tartottam soha geart semmilyen dps specre... 55% hit rating, ha átváltok, kit zavar? Az a 3 questmob 2 mp-el később hal, kibírom.
Persze, de ettől még egy healer és egy dps gearje között volt különbség. A Warlordsban kevesebb lesz. 
#32 | Fea válasza #31
korábban sem volt... a legtőbb class kapott olyan képességet, hogy a hit=spirittel. sámán, durid, priest, monk biztos, de úgy emlékszem a palának is van valami a Judgementek miatt
A Warlordsban nem lesz probléma a dps és a healer gearrel, a hit megszűnte miatt. 
Szerintem a többi class is profitálna belőle ha heal talenten lenne némi DPS-e, ha más nem napiqesteléshez nem kellene dps geart is tartani, mert pl én nem rajongok 2-3-4 féle gear magamnál tartásáért szóval örülök ha azzal tudok játszani amivel szeretek (Heal) úgy hogy nem vagyok rákényszerítve másra ha meg akarok ölni 3 mobot.
Azontúl, ha megcsinálják a többi healert is hogy használható legyen hibrid dps/heal-ként, az csupán egy lehetőség, és értelemszerűen nem mindenkinek kell vele élnie, ahogy most sem dps-el minden mw monk, sőt...
#29 | Fea válasza #20
wow_c_503226
#28 | Tüsi válasza #27
Na jó, ez megint más, bár így vsszaolvasva én értettelek kicsit félre. Tehát az elfogadható, ha létrehoznak olyan kasztot, ami a heal hátrányára dps-el is közben. A meglévőket viszont hagyják úgy ahogy van Smiling És nagyon helyesen a tankok dps-ét is csökkentik.
wow_c_503222

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu