KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2306 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2374 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2376 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2376 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2376 napja

Tüsi Kávészünet: amikor a sztereotípiák megdőlnek
Tüsi - 3562 napja
29
A mostani kávészünetben egy olyan kutatás eredményéről lesz szó, mely alapjaiban megváltoztathatja a fiatalkorú játékosokról alkotott véleményünket. Emellett megtudhatjuk azt is, mire érdemes figyelni, ha egy játékostársunk korát szeretnénk megsaccolni.

A Colorado Állami Egyetem kutatói tanulmányt készítettek az online játékok chat használati szokásairól. A kutatás eredménye meglepő lehet, de sokkal fejlettebb az ún. "ezredvégi" (angolban Millenials) játékosok nyelvhasználata, mint azt gondolnánk.

"Az online chatről - különösen a játékokban - gyakran azt gondolják, hogy a fiatal játékosok körében az önkifejező és gépelési képességek gyengék, de a tanulmányunk megmutatta, hogy nagyon jól ki tudják fejezni magukat, ügyelnek az avatarjuk kommunikációjára írásban, és az egyéb non-verbális csatornákon is." - nyilatkozott Rosa Mikeal Martey, a tanulmány vezetője.

Több egyetem együttműködésével 201 Second Life, és 375 WoW játékoson tanulmányozták a chat használatát, a mozgási szokásokat, és a megjelenést is. A WoW esetében a tesztalanyok 18-tól 54 éves korig helyezkedtek el, az átlag életkor 29 volt. A megjelenés, a mozgás, a chat, a klikkelések mind mind felvételre és kielemzésre kerültek egy kétórás questelős játékidő alatt.

A tanulmány eredménye az lett, hogy az idősebb játékosok kifinomultabban kommunikálnak és kevésbé érzelmesen fejezik ki magukat, mint a fiatalabbak. Emellett a fiatalok duplaannyit ugrálnak, 15%-al többet mozognak, és 30%-al többet mozognak hátrafelé mint az idősebbek.

Összegezve: "Ha látsz valakit aki ugrabugrál, hátrafelé is mozog, és jobban rácsodálkozik, felfedezi környezetét, az nagy valószínűséggel 30 év alatti fiatal lesz." - mondja Martey. "A fiatalok teljesen kihasználják a karakterüket az önkifejezésre, legalább annyira (ha nem jobban), mint szavakban."

Ti mit gondoltok erről, mik a tapasztalatok? Hogyan állapítjátok meg valaki korát, mi győz meg az igazadról?
Még ezer játékost se tudtak összeszedni ehhez, tehát igencsak megkérdőjelezhető a konkluzió igazsága. Szerintem bőven lehetnek olyan 30 év alattiak, akik teljesen normálisan játszannak és viselkednek, és 30+, aki pedig saját elcseszett életüket a virtuális világban való trollkodással elégíti ki.
#27 | Tüsi válasza #25
Ebben igazad van, sajnos tényleg kaki az eredeti cikk is, vártam én is részletesebb kifejtést, konklúziót, erre kaptam egy összecsapott választ a hátrálásról meg ugrálásról. Smiling
wow_c_501506
Elég kis gagyika volt az eredeti cikk, dehát az való a nyári pangáshoz. Sticking out tongue Felvezetik az elején, hogy a fiatalok is tudnak írásban kommuikálni, aztán később erről nem igazán esik szó.
Ez az ugrálás dolog meg tényleg nem új, de attól még érdekes, hogy a fiatalabbak többet mozognak egy játékban is. Smiling
Viszont szerintem ezt sokan fordítva gondolják: "older players also used avatars that were more stereotypically attractive than younger players" (= kb: az idősebb játékosok inkább használtak tipikusan vonzó kinézetű avatárokat, mint a fiatalok) Szóval nem a 14 éves kangörcsös fiúkák akarják nézni az elfük tökéletes lila hátsóját, hanem az idősebbek. Smiling
#24 | Delfi válasza #22
Szerintem nem bántotta senki a fiatalokat, csak arról volt szó, hogy miről lehet tudni, hogy ki az.
wow_c_501498
Inkább a patkány ruszki hackerek arányát méregetnék, hasznosabb lenne...
Totál nyolc, ki hány éves, az, hogy normálisan lehet-e vele együtt játszani, teljesen korfüggetlen. Hogy meg valaki ugrál, meg hátrál, az inkább annak a függvénye, éppen milyen szinten kell másra koncentrálnia.
Hmm, pedig elvileg letiltottam ezt a modult; elvileg a Twitter-doboznak kéne ott megjelennie, de nem tudtam bebarkácsolni megfelelő módon.

szerk: orvosoltam, most már valóban nem szabad megjelennie. 
#20 | Tüsi válasza #19
Hát rendben, tudomásul vettem a véleményed Smiling
#19 | Delfi válasza #14
Ez nem véleményalkotási kérdés, csak szimpla sajtóetika.
Adott egy cikk, ami semmi, de semmi érdekeset sem hozott, pontosan ugyanazt írja le, amit mindenki tud, te pedig úgy vezetted fel, mintha mégis lenne valami egetrengető újdonság benne.

Ez a bulvársajtó mocska, nem kellene lemenni kutyába.

Pár napja ez volt a cím az Origón: Tom Cruise nem tudta legyőzni a rákot!
Normális ember mit gondol, szegény színész beteg és vesztésre áll. Aztán benyítsz a cikkhez és kiderül, hogy két fim bevételéről beszél, és érzed, hogy nagyon csúnyán átk****tak.

Te még nem sülyedtél ilyen mélyre, így az ember szól érte, hátha csak félreértetted a cikket.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu