A mostani kávészünetben egy olyan kutatás eredményéről lesz szó, mely alapjaiban megváltoztathatja a fiatalkorú játékosokról alkotott véleményünket. Emellett megtudhatjuk azt is, mire érdemes figyelni, ha egy játékostársunk korát szeretnénk megsaccolni.
A Colorado Állami Egyetem kutatói
tanulmányt készítettek az online játékok chat használati szokásairól. A kutatás eredménye meglepő lehet, de sokkal fejlettebb az ún. "ezredvégi" (angolban Millenials) játékosok nyelvhasználata, mint azt gondolnánk.
"Az online chatről - különösen a játékokban - gyakran azt gondolják, hogy a fiatal játékosok körében az önkifejező és gépelési képességek gyengék, de a tanulmányunk megmutatta, hogy nagyon jól ki tudják fejezni magukat, ügyelnek az avatarjuk kommunikációjára írásban, és az egyéb non-verbális csatornákon is." - nyilatkozott Rosa Mikeal Martey, a tanulmány vezetője.
Több egyetem együttműködésével 201 Second Life, és 375 WoW játékoson tanulmányozták a chat használatát, a mozgási szokásokat, és a megjelenést is. A WoW esetében a tesztalanyok 18-tól 54 éves korig helyezkedtek el, az átlag életkor 29 volt. A megjelenés, a mozgás, a chat, a klikkelések mind mind felvételre és kielemzésre kerültek egy kétórás questelős játékidő alatt.
A tanulmány eredménye az lett, hogy az idősebb játékosok kifinomultabban kommunikálnak és kevésbé érzelmesen fejezik ki magukat, mint a fiatalabbak. Emellett a fiatalok duplaannyit ugrálnak, 15%-al többet mozognak, és 30%-al többet mozognak hátrafelé mint az idősebbek.
Összegezve: "Ha látsz valakit aki ugrabugrál, hátrafelé is mozog, és jobban rácsodálkozik, felfedezi környezetét, az nagy valószínűséggel 30 év alatti fiatal lesz." - mondja Martey. "A fiatalok teljesen kihasználják a karakterüket az önkifejezésre, legalább annyira (ha nem jobban), mint szavakban."
Ti mit gondoltok erről, mik a tapasztalatok? Hogyan állapítjátok meg valaki korát, mi győz meg az igazadról?
Ez az ugrálás dolog meg tényleg nem új, de attól még érdekes, hogy a fiatalabbak többet mozognak egy játékban is.
Viszont szerintem ezt sokan fordítva gondolják: "older players also used avatars that were more stereotypically attractive than younger players" (= kb: az idősebb játékosok inkább használtak tipikusan vonzó kinézetű avatárokat, mint a fiatalok) Szóval nem a 14 éves kangörcsös fiúkák akarják nézni az elfük tökéletes lila hátsóját, hanem az idősebbek.
Totál nyolc, ki hány éves, az, hogy normálisan lehet-e vele együtt játszani, teljesen korfüggetlen. Hogy meg valaki ugrál, meg hátrál, az inkább annak a függvénye, éppen milyen szinten kell másra koncentrálnia.
szerk: orvosoltam, most már valóban nem szabad megjelennie.
Adott egy cikk, ami semmi, de semmi érdekeset sem hozott, pontosan ugyanazt írja le, amit mindenki tud, te pedig úgy vezetted fel, mintha mégis lenne valami egetrengető újdonság benne.
Ez a bulvársajtó mocska, nem kellene lemenni kutyába.
Pár napja ez volt a cím az Origón: Tom Cruise nem tudta legyőzni a rákot!
Normális ember mit gondol, szegény színész beteg és vesztésre áll. Aztán benyítsz a cikkhez és kiderül, hogy két fim bevételéről beszél, és érzed, hogy nagyon csúnyán átk****tak.
Te még nem sülyedtél ilyen mélyre, így az ember szól érte, hátha csak félreértetted a cikket.