Újabb részletét emeljük ki a WoD 6.0 patch notes-nak: a szakmák a 6.0-tól nem adnak bónuszt a harcokhoz.
Sok év óta kalkulálnak a szakmákkal a theorycrafterek és a maximalizálók. A
crit a skinningből, az engis
Synapse Springs, a JC-s
eye gemek, az LW-sek
bracer enchantja, ezek mind meghatározták, hogy melyik a legjobb szakma egyes specekhez.
Az elmúlt kiegészítőkben láthattuk, ahogy a Blizzard próbálta kiegyensúlyozni ezen bónuszokat a specekhez, több-kevesebb sikerrel. Most az összes ilyen bónuszt be akarják darálni a 6.0-ban, legalábbis a jelenlegi álláspont szerint.
A kimaxolt szakmák ezentúl feleslegesek lesznek a high-end PvE vagy PvP tartalmakhoz. Többé nem kell mérlegelnünk, hogy milyen harci szituációkhoz mi lesz majd a legjobb bónuszunk. A játékosok ezentúl kihagyhatják a szakmák fejlesztését ha akarják anélkül, hogy ez negatívan befolyásolná a karakterük teljesítményét.
Vajon a szakmák ezentúl csak gazdasági előnyhöz juttatnak majd minket, vagy kapunk más bónuszokat, mint több pet battle xp, gyorsabb Garrison fejlesztés, több lesser charm, stb? Majd kiderül, ahogy az alpha döcög szépen előre...
Egyrészt nem én döntöm el mit fejlesztek, hanem a random generátor kidob majd valamit amire semmi szükségem a 256 987db. pvp cuccból.
Másrészt kieg elején van rá kapacitása a blizznek hogy hozzányúljon, majd patchonként jön egy új raid, új sziget... és ami a kieg elején felhúzó craftos item volt az a 2. 3. 4. ... patchnál már csak transmogra jó. Erőforrást a blizz nem áldoz erre kiegenként sajnos, így meg semmi értelme nem lesz felhúzni őket. Persze szórakozásból és ha nincs mire másra költeni a goldot jó móka lehet
Pozitív dolog, hogy ez megszűnik. Több értelmét látom, hogy ha a szakmákat arra használnánk, hogy itemeket gyárstunk, hogy Hc ready majd később raid ready legyen a karakter. Hasonló, mint BC-ben vagy régebben volt. Ott az volt az egyik gond viszont, hogy a receptek és a hozzá tartozó alapanyagok, estek, amire gusztustalanul ment a ninja need.
Emlékszem mennyi idióta barom volt, aki a soulboundos receptek benyúlta, aztán jött rá később, hogy eladni meg tudta. Nem véletlenül éltünk olyan szabállyal a klánban, hogy csak a main crafter vihette a soul-os receptet, illetve az alapanyagoka Guild Bankba mentek. Aki ezt nem vette figyelembe az repült.
Bízok benne, hogy olyan lesz a rendszer, hogy armorcrafting segítségével le tudunk gyártani teljes szetteket, hogy legalább az LFR-t és a Flex-et át tudjuk ugorni, ha valaki komolyabban szeretne raidelni, ahelyett, hogy hetekig/hónapokig szenvedjen egy mázli faktor miatt.