KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2341 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2409 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2411 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2411 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2411 napja

Invi Gondolatok a játékról
Invi - 5771 napja
0
Az elmúlt napokban megjelent pár cikk amik mondanivalójával a kommentárok tanusága szerint sokan nem értettek egyet. Ezért, és mert én is az ellenoldalhoz tartozom, jó ötletnek találtam megvizsgálni ugyan ezeket a kérdéseket egy másik szemszögből.

Ha egy laikus a World of Warcrafttal kapcsolatban érdeklődik egy játékostól, az egyik első kérdése biztosan ez: Mi a játék célja, értelme?

Nyílván az, hogy élvezetet nyújtson, mint ahogy az összes többinek is. És hogy ez hogyan valósul meg a játékban? Erre a kérdésre persze nincs egyetlen válasz, de én magam nagyjából három féle célt tudnék meghatározni:

-Az összes PvE kihívás leküzdése

-PvP a játék élvezetéért

-Barátkozás/szocializálódás

Mivel könnyen belátható hogy az utolsó ponthoz igazából nincs szükségünk semmi másra, csakis saját magunkra és jó természetre, így ezt nem is boncolom tovább.

-PvP

Ahhoz hogy ezt tényleg élvezzük, három dologra lehet szükségünk. Egyrészt kell legyen legalább valami halvány sejtésünk arról, hogyan is használhatjuk saját karakterünket eredményesen. Másrészt szükségünk lesz egy PvP ruhára, és ennek újbóli feljavítására, ha új javítófolt jelenik meg. (gy.k.: patch Eye-wink )  Harmadrészt, hála az arénának, szükségünk lesz egy csapatra is, de minimum egy másik játékosra, különben soha nem fogjuk az elérhető legjobb felszerelést hordani. Bár a PvP cuccok éppen a PvP aktív gyakorlása közben szerezhetők meg, egy-két kiegészítő dologra, például a fegyverünk, tárgyaink megbűvölésére mindenképpen költenünk kell, és ehhez már pénz is kellhet, de a pénzkérdést egyben tárgyalom az utolsó ponttal, ami most jön.

-PvE

Lényegében ez az ami a játék javát adja, ha úgy tetszik ez célja és értelme. Oké, tehát szeretnénk végigjátszani a játékot, és legyőzni a végső ellenfeleket is. Mire van ehhez szükségünk? Első sorban egy megbízható klánra. Egy életképes társaság többnyire olyan emberekből tevődik össze, akiket eleinte talán még nem ismerik egymást, viszont ahhoz, hogy képesek legyenek eredményesen együttműködni, ez elengedhetetlen. Az MMORPG egyetlen olyan aspektusa, ami ezt a műfajt a többi egy játékos módban játszható játék fölé emeli, az éppen a rengeteg új ember, akiket megismerhetünk. Barátságok születnek, amik emelik a játékélményt. Sokkal jobb, és könnyebb is olyanokkal játszani, akiket ismerünk, akikkel van közös témánk, és nem csak arról tudunk velük beszélni, hogy hogy kellene megölni a következő ellenfelet.

Ha már van egy barátokkal teli klánunk, akik képesek elnézni a hibáinkat, és önzetlenül segítenek, ha éppen arra van szükségünk, akkor nézzük tovább, mi kell még:

Lényegében semmi, leszámítva egy olyan ruhát, ami legalább alulról üti a többi tag felszereltségének átlagát, de ha már néhány hónapja együtt játszunk, akkor hamar eltűnik a ruhák közti különbség.

Figyelitek? Ehhez a játékhoz nem kell pénz!

Persze, igen, én is tudom hogy a javítás pénzbe kerül. Tank vagyok, éppen én nem tudnám? De ez elhanyagolható összeg, ha heti háromszor megyek raid-re, és sokszor meghalunk, akkor is kb. 100 arany. Ennyit még tankként is összehozok egyetlen óra alatt a napi küldetésekből ha akarom, ez tehát elhanyagolható .Ezen kívül kellhet egy-egy bűbáj az újonnan beszerzett  cuccokra, de akinek van bármilyen két képzettsége, kiváltképp bányászat vagy herbalizmus, az ezt ki is termeli bőven, talán még a fentebb említett javítási költséget is, anélkül hogy órákat szánna rá.

Másra a játék célja érdekében nincs szükség. Epic mount? Segít az bármit például Tempest Keep-ben? Aligha. Csupán hiúság/kényelem, de semmi gyakorlati haszna. Azért van hogy legyen miért pénzt harácsolni, és ezzel minél tovább benntartani a játékosokat, lehetőleg minimum a következő újításig.

Összegezve tehát a tanulságot, ehhez a játékhoz egyes-egyedül barátokra van szükség. A barátsághoz pedig önzetlenség társul. Máskülönben az csak egyfajta munkakapcsolat, ami egy játék esetében igen csak bizarr.

Azért valamelyest reflektálok a korábbi, vitatott cikkekre is, mert végső soron az volt a célom hogy kialakítsak egyfajta gondolati egyensúlyt a cikkek között, ne csak az egyik oldal legyen képviselve.

Az első, és leginkább szembeötlő kérdés az íróval kapcsolatban, hogy mi a célja a játékban? Ha minél több pénz felhalmozása, akkor vitathatatlanul jó úton jár, csak azt nem értem, hogy miért. Jár valami jutalom annak aki eléri a 20.000 aranyat? Tudomásom szerint nem. Az egyetlen jutalom a siker, ami csapatjátékkal érhető el. A jó csapatjáték pedig megfelelő, baráti légkörrel.

Tegyük fel, nincsenek napi problémáim a javítással és hasonlókkal, és hozzájutok egy tárgyhoz, ami nekem nem kell, de eladható. Ha eladom az aukciós házban, kapok érte 500 aranyat. Jobb esélyünk van másnap este legyőzni aktuális főellenségeket, most hogy már 4000 aranyam van 3500 helyett? Nem valószínű. Ha odaadom ezt a tárgyat egy barátomnak akinek ez fejleszt a karakterén, ingyen vagy csak a tisztesség végett fél áron, az javít, és ez által én közelebb kerülök ahhoz hogy végigjátszhassam a játékot, hogy újabb élményekkel gazdagodjam. Nekem mondjuk már az is élmény hogy egy barátomnak segíthettem, de ezt nem kell figyelembe venni, mert most pusztán érdek szempontból közelítek a kérdéshez.

Megvan mindenem ahhoz hogy egy klántársamnak, akinek épp nincs pénze fizetni, bűbájt rakjak egy tárgyára? Akkor meg is teszem, mert ha ő erősebb, akkor a raid-ek során már mi vagyunk erősebbek, együtt. Most nem arról beszélek hogy mindenkinek aki csak belép a klánba azonnal ingyen kell adni mindent. De egy olyan embernek, akivel hónapok, évek óta együtt játszom, annak nyugodtan, nem fog másnap kilépni a csapatból, és ő is hasonlóan fog segíteni ha kell.

Nálunk az a gyakorlat, hogy az epic drop-okért a mindenkori AH ár felét fizetjük, így a tárgy is a klánnál kerül felhasználásra, és az eladó sem lett kisemmizve. Pusztán a képzettségeket ingyen bocsátjuk egymás rendelkezésére.  

Ez nem kommunizmus, az valami egészen más dolog, el lehet olvasni könyvből, rákeresni a világhálón, vagy megkérdezni róla a nagyfatert, hátha el tudja mesélni.

Nem, ez egyszerüen csak logikus. Ha a kezünkbe került valódi erőforrásokat, példának okáért egy epic tárgyat a klán akként használ fel, ahogy azt kell, nem pedig eladja, akkor a klán annyival erősebb lesz, és tett egy újabb lépést a végcél felé. Ha eladom az AH-ban, akkor lesz egy kis pénzem, ami önmagában teljesen haszontalan, a legjobb esetben vehetek rajta egy hasonló értékű tárgyat saját magamnak, feltéve hogy még pénzzel fejleszthető a ruhám, máskülönben csak elmulasztottam egy lehetőséget a klán fejlesztésére. A T4-es cuccoknál jobbat pedig már nem is nagyon lehet AH-ban kapni.  

Tank/gyógyító kérdés:

Ez az inverz láthatatlan kéz nem tudom honnét jött, de Adam Smith forogna a sírjában ha látná. ^^ Ha gondolatmenet helyes volna, mint ahogy nem az, akkor azt tapasztalnánk hogy a tankok és gyógyítók az idő előrehadtával egyre fogynak, és mostanra már csaknem ki kellett volna hogy pusztuljanak.

Valójában azonban természetesen nem erről van szó. A játékot számos különböző érdeklődésű és tehetségű játékos játssza, a karakterosztályok közti eloszlásuk durván egyenletes. Csakhogy míg gyakorlatilag bármilyen kasztból lehet DPS-t csinálni, addig tankolni csak 3 osztály képes, gyógyítani valamivel több, 4. Ezen felül ezek a feladatok különösen kritikusak a csapat szempontjából, így folyamatos koncentrációt igényelnek, mindamellett higgadtságot is. Ez megint csak szűkíti a kört. Láthatjuk tehát, hogy ezeknek a munkáknak több a kritériuma mint a többinek, és ebből következik, hogy kevesebben választják őket. Nem mindenkinek van hozzá kedve azok közül akik alkalmasak, és fordítva, sokan szeretnének tankok lenni, de bűn rosszul csinálják.

Az utolsó dolog ami még nagyon szíven ütött, az az, miszerint minél ritkább egy adott kaszt, annál nagyobb szívás azzal játszani. Talán szívás az hogy tankként 5-10 perc alatt találok csapatott szinte bármelyik instance-hoz? Nekem ez eddig előnynek tűnt. Smiling Az, hogy sokan hívnak, megint csak jó, ha van kedvem megyek, ha nincs, hát megmondom azt, és nem megyek. Kevésbé határozott játékosok esetleg hazudhatnak valamit, hogy miért nem érnek rá. Eye-wink De egy /dnd is bőven megteszi. Szerintem teljesen világos, ritka karakterrel lenni nagy előny, könnyű csapatot találni, a nekünk való tárgyak általában nálunk kötnek ki, és mindenki szeret velünk jó viszonyban lenni. Smiling

Ennyit szántam erre a témára, de ha nem mos el a népharag, akkor esetleg még írok később is. Eye-wink

Nexusepona

Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu