KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2303 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2371 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2373 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2373 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2373 napja

Wolverine L2P: mage
Wolverine - 4696 napja
34
A Learn 2 Play rovatban ezúttal egy újabb pure dps kaszt lesz a főszereplő, a mage.

A mage nem tud sem healelni, sem tankolni - kizárólag a sebzés kiosztásával kell törődjön. A három specializációja különböző sebzéseket használ: az Arcane meglepő módon az Arcane spelleket használja; a Fire mage-ek a Fire spellekkel operálnak; végül a Frost mage-ek számára a Frost spellek jelentik a logikus választást. A kaszt tagjai kizárólag cloth armort hordhatnak, a fegyvereik közé tartoznak a staffok, az egykezes kardok és a tőrök - utóbbi kettő mellé egy off-hand tárgy is való; végül a wandok zárják a sort.
A kaszt 3 talentezése a következő:
  • az Arcane ág lényege a manakezelés. Minél több manája van egy Arcane mage-nek, annál nagyobb sebzést oszt magas szinten (lvl80 felett) a Mastery megtanulása után. Az Arcane mage nagy sebzésre képes, de gyorsan elfogy a manája; viszont ők használhatják a leggyakrabban a gyors visszatöltésre használható Evocation nevű spellt.
  • a Fire ág a critekről, a területi sebzésről (AoE, Area of Effect) és a DoT-okról (Damage over Time; hosszabb időn át sebző varázslat) szól. Az Improved Scorch és a Firestarter talentek miatt mozgás közben is képes sebezni, noha viszonylag kevés az azonnal elsüthető sebzése.
  • a Frost ág két jellemzője az ellenfél lassítása vagy helybe fagyasztása és az állandó társként használható Water Elemental. Ez a spec képes a legkisebb sebzésre; viszont az Ice Barrier és az Ice Block miatt a Frost mage-eket a legnehezebb megölni.
A mage-ek legfontosabb elsődleges statja az Intellect. A Strengthből és az Agilityből semmilyen hasznot nem húznak, és direkt haszna a Staminának sincs számukra. A másodlagos statok kérdése a szokástól eltérően nem annyira specfüggő, jobban befolyásolja a már meglevő felszerelésünk: általánosságban a leghasznosabb a hit (a magas határ miatt fejlődés közben is ez számít a legjobbnak), a második helyet a lvl80 után megjelenő mastery foglalja majd el, a haste a harmadik helyezett és a crit zárja a sort - azonban az utóbbi kettő elég közel áll egymáshoz, és itt már valóban felmerülhet, hogy ha sok van az egyikből, akkor inkább a másikból szerezzünk többet. A Spirit ma már semmilyen befolyással nincs a mage-ekre, ezért kerülendő.
A mage-ek talentezésének választása régen eléggé egyszerű volt: szóló fejlődésre és PvP-re Frost, instance-okba Fire, és bossfightokra Arcane. Ma ez ennél kissé bonyolultabb. Az továbbra is igaz, hogy PvP-re a Frost a nyerő választás; végtelen mennyiségű lassítás és fagyasztás mellett sosem lehet utolérni egy jó Frost mage-et, miközben ő a távolból könnyedén kivégez bárkit. Viszont a fejlődésre a Fire is jó választás manapság; és erre a célra az Arcane a legkevésbé javasolt - de ez is csak annak köszönhető, hogy ezt a specet a legnehezebb hatékonyan és jól játszani, és kezdőként ennél egyszerűbb feladatokkal érdemes kezdeni a tanulást.
A mage kasztra jellemző dolgokat a hasznos varázslatok jelentik. Egy mage mindig képes ételt idézni, amellyel az elvesztett hp-t és manát pótolhatja. Ez csapatban is hasznos képesség. A mana visszanyerésére a másik módszer a Mana Gem idézése; ebből egyszerre egy lehet a játékosnál, és a használata után egy ideig nem idézhetünk belőle újat. Azt is érdemes észben tartani, hogy az összes megidézett étel kilépésünkkor eltűnik, ha 15 percnél hosszabb ideig vagyunk távol. A mage-ek másik hasznos varázslattípusait a gyors utazást lehetővé tevő teleport varázslatok jelentik; sőt, ezeknek van egy olyan változata is, amely a velünk partyban levő számára is hasznos, és portált nyit nekik. Az Alliance tagjai Stormwindbe, Ironforge-ba, Darnassusba, Exodarba és Theramore-ba ugorhatnak el, míg a hordások Orgrimmar, Undercity, Thunder Bluff, Silvermoon és Stonard gyors megközelítésére képesek; illetve mindkét frakció megtanulhatja a Shattrath Citybe, Dalaranba és Tol Baradra vivő varázslatokat is. A teleportáláshoz egy Rune of Teleportation, míg a portálnyitáshoz egy Rune of Portals szükséges - és ezek minden használatkor fogynak, vagyis célszerű kéznél tartani belőlük pár darabot.
Ez a leírás eléggé rövidre sikerült - de ennek az az oka, hogy a jó mage-eket jellemző finomságok elsősorban a játékstílusban jelentkeznek. Mage-dzsel játszani nem feltétlenül bonyolult... de jól játszani már nem olyan könnyű. Azonban néhány dolgot érdemes észben tartani: a mage szerepe csapatban a sebzés mellett szinte mindig 2 dolgot jelent - egy humanoid ellenfelet kikapcsolni a Polymorph (közkeletű neve birka vagy sheep) használatával, illetve a Curse típusú debuffok eltávolítását.
Végül szokás szerint egy-egy talentezés jön az egyes specekhez; ismét csak azt kell mondjam, hogy nem cél a perfekt PvP- vagy instance-talent összeállítása, az elsődleges szempont a szóló küldetés-végrehajtás elősegítése.
wow_c_534689
wow_c_532392
wow_c_527282
wow_c_527275
wow_c_527255
wow_c_525734
Köszönöm a javaslatokat, igyekszem még ma este módosítani Smiling
Nagyon jó leírás, szép munka.
Lenne pár észrevételem főleg a talentekkel kapcsolatban, illetve a hozzászólásokkal is de ezt majd a mage topicba.Smiling

A leirásba bele venném az armorokat(mage, molten, frost) és hogy melyik specen mit érdemes használni.
Talentek és glyphek

Arcane: Az Incarter Absorption elég szituációs talent helyette inkább a prismatic cloakot érdemes elhozni. A glyph of armors helyett meg conjuring, jól jön ha fight közben kell ujraidézni gemet.

Fire: A caturisera a két pontot a imp fireblastról lehet lespórolni, de szintezésnél simán lehet hogy a fireblastal jössz ki jobban.
a Living bomb glyph csak aoe helyzetben éri meg és csak akkor ha végig tud tickelni, helyette fireball glyph. ha kell az LB akkor inkább a pyrot érdemes cserélni. a mirror helyett meg bármi mást mert fire-n nem éri meg kiglyphelni.

Frost: A clear castingra és a master of elementsre semmi szükség ellenben a burning soul azt must have és a reactive barrier is nagyon jó. az enduring winterre is elég csak 1 pont már azzal is közel 100% a replenishment uptime.
Kimaradt a evo glyph, a frost armor 2% regenjére semmi szükség. ha van molten armorod onnantól azt fogod használni, ha meg esteleg regen kell felpattintod a mage armort egy időre.
Én speciel a mage-emmel arcane-en fejlődtem 1-85-ig Laughing out loud igaz, hogy mostmár nem nagyon játszom, mert nincs GC-m Sticking out tongue
#25 | Khalon válasza #22
off
Sajnos ugy latom, szeretsz belekotni olyan dolgokba, amiket ugy latsz, hogy ki tudsz forgatni.
Nem fogok ebben a topicban vitat nyitni errol, mert nem ide valo. A talent leirasok fejlodesre vannak, kezdo mage-eknek.
Ha eszervekkel alatamasztod, amit mondani szeretnel, es nem primitiv modon vagdalozol, nyilvan lehet rola vitazni, de igy nem sok ertelme (igen, a "Még az átlagos kezdo mage is tudja", meg a "rossz sorrendben nyomtad meg a billentyűket." szvsz primitiv, szemelyeskedo, es - legfobbkepp - nincs alapja)
/off

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu