KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2340 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2408 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2410 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2410 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2410 napja

Wolverine L2P: paladin
Wolverine - 4734 napja
25
A Learn 2 Play rovatunk eheti erősen megcsúszott 2. epizódja egy újabb hibrid kasztot fog bemutatni: a paladint.

A paladin a játék 4 szerepköréből (tank, healer, melee dps és ranged dps) hármat képes ellátni: a Protection spec tank, a Holy spec healer és a Retribution spec melee dps. A kaszt lvl40-ig mail, utána plate armort hordhat; a Holy spec az egyetlen a játékban, amely az Intellect statot adó plate páncélt érdemben használja. Jelenleg egyéni fejlődésre a Retribution mellett a Protection is kiválóan alkalmas, a Holy kissé lassabb a másik két specnél. A paladinok polearmokat, egy- és kétkezes fejszéket, buzogányokat és kardokat viselhetnek, illetve egykezes fegyverek mellé pajzsot, valamint egy relicet is.
A specekről kicsit bővebben:
  • a Holy talentezés képviseli a healer paladinokat. Mivel ez a kaszt nem hordhat staffot, így jellemzően egy egykezes buzogányt és egy pajzsot hord, mivel healereknek optimális statokkal sem fejsze, sem kard nincs a játékban és a kétkezes fegyverek között a staffon kívül nincs a manahasználóknak készített fegyver. Healerként a legfontosabb elsődleges statja az Intellect, az Agilityből semmit nem hasznosít, és a Strength sem a Holy spec számára elsődleges fontosságú. A másodlagos statok közül a Spirit és a haste a legjobbak a Holy paladinnak, ezután következik a mastery és a sort a crit zárja. A hit nem különösebben lényeges: a Holy paladinnak ritkán kell sebeznie, és az Enlightened Judgements talenttel a Spirit teljes mennyisége hit ratingként is működik.
  • a Protection talentezés használói tankok. Ennek megfelelően az előnyük a magas hp és a kisebb sebződés; egy Prot paladint nem egyszerű megölni, és mivel a játékos healelheti magát, ez még nehezebbé teszi, hogy elbukjon. Ennek megfelelően nyilván az egyik legfontosabb stat számára a Stamina, emellett az elsődleges statok közül a Strength hasznos a specnek - az Agility és az Intellect kerülendő. A másodlagos statok terén az expertise és a hit addig fontos, amíg el nem érünk belőle egy határt (ez az expertise-nál 26, a hitnél 8%). A parry és a dodge egyaránt a túlélést segítik azzal, hogy elkerülhetjük ezzel az ellenfél ütését; a diminishing returm nevű mechanizmus miatt (amelyről később ejtünk majd szót a rovaton belül) az a legjobb, ha ennek a kettőnek a százalékos értéke szinte azonos. Végül szintén a túlélést segíti elő a block és a mastery, amelyek szerepe egyforma: a beérkező sebzés csökkentése - ezt a mastery és a block is a block esély növelésével teszi. A fegyvere minden esetben egy egykezes fegyver és mellette egy pajzs.
  • a Retribution paladinok célja a sebzés, ezt melee-ként teszik; a paladinnak nincs túl sok olyan eszköze, amely a távolból is működik. Ez a spec egy kétkezes fegyvert használ gyakorlatilag minden esetben. A legfontosabb elsődleges statja a Strength; az Intellectre nincs különösebben szüksége, míg az Agility meglehetősen haszontalan a paladinoknak. A másodlagos statok közül a hit és az expertise szintén a határig fontos, mint a Protection spec esetén; ezek után magas szinten a mastery a legjobb, ezt követi a crit és a sort a haste zárja.
A paladinok több egyéni mechanizmussal is rendelkeznek - és igazából ezek adják a kaszt megkülönböztethetőségét. Az első ezek közül a Seal nevű, saját magunkra tehető buffok csoportja. A Sealek 30 percig tartó buffok, amelyek megléte esetén használhatóvá válik a Judgement nevű ability - ez rendszerint Holy sebzést okoz a célponton. Minden specnek megvan a legmegfelelőbb Sealje: a Holy paladinok a Seal of Insightot választják; a Protection és a Retribution paladinok számára alacsony szinten a Seal of Righteousness, majd lvl44 után a Seal of Truth lesz a legoptimálisabb; végül aki PvP-zik, az vélhetően a Seal of Justice-t fogja használni.
A második jellegzetes buffcsoportot a Blessingek adják; ezekből mára csak kettő maradt meg, a Blessing of Kings és a Blessing of Might. Igazából egyéni fejlődéshez a Kings a jobb választás, és csapatban is csak akkor nem ezt fogja használni egy paladin, ha egy druida is jelen van. A harmadik bufftípus a Hand - ezek jellemzően rövid távú buffok, amelyek a tankolást segítik (Hand of Reckoning, Hand of Salvation) vagy a célpont életét védik (Hand of Sacrifice, Hand of Freedom, Hand of Protection).
A Cataclysmmel érkezett egy plusz mechanizmus is a paladinokhoz, ez a Holy Power. Kissé hasonlít a rogue-ok kombópontjaira: bizonyos abilitykkel gyűjteni lehet, és más abilitykkel elsütni - ezek Holy Power nélkül nem működnek. 3 Holy Power gyűjthető, és az ezt felemésztő abilityk erőssége attól függ, hány töltetet emésztünk fel vele. A legáltalánosabb Holy Powert generáló ability a Crusader Strike, ami egy Holy Powert garantál találatonként. A Holy paladinok a Holy Shockkal, a Protection paladinok a Hammer of the Righteousszal, a Retribution paladinok a Divine Stormmal (ha legalább 4 ellenfelet sebez) generálhatják még, illetve vannak egyéb talentek is, amelyek további abilityknek is megadják a Holy Power-generálás esélyét (a Holy ágon a Blessed Life és a Tower of Radiance, a Protection ágon a Shield of the Templar és a Grand Crusader, a Retribution ágon a Pursuit of Justice és a Divine Purpose; illetve a Zealotry olyan buffot ad, amellyel a Crusader Strike azonnal 3 Holy Powert ad). A Holy Powert 3 célra használhatjuk: a Word of Gloryval és a Holy paladinok a Light of Dawnnal gyógyításra, az Inquisitionnel a Holy sebzésünk buffolására, és sebzésre - ehhez a Protection paladinok a Shield of the Righteoust, a Retribution paladinok a Templar's Verdictet használják.
Az utolsó jellemző az Aura - ez egy permanens buff, amely a csapattársakra is automatikusan felkerül. Ezek között is van védelemre szolgáló (Devotion Aura és Resistance Aura), a sebzést elősegítő (Retribution Aura és Concentration Aura), és egy tisztán kényelmi (Crusader Aura).
Zárásként szokás szerint egy-egy talentezési és glyphelési javaslat mindhárom specnek; természetesen most sem cél a raidelésre vagy PvP-re perfekt összeállítás.
wow_c_527744
Módosítottam a Holy talenten. 
Protnak ezt tanacsolnam:
http://www.wowhead.com/talent#sZGMhfRkdoRucbG:oskRqVMmc

Eternal glory, es Guarded by the light a WOG nerf miatt szerintem ertelmet veszitette.
Reckoningnal fontosabb a Consec mana csokentese.

Holyra meg:
http://www.wowhead.com/talent#scIbzrduufzhZcb:VcasafMcz

Szarnyakat nyomni! Mindig!
Ez nem a dolgok keverése. Azért kell együtt említeni a kettőt, mert a hit/expertise Tank szempontból nem mehet az avodience rovására. Én csak a Protection paladinról beszéltem. Segítségképpen írtam, hogy a hit és az expertise nem kell a következő dolgok miatt:
- Rebuke nem misselhet a patch óta
- Avenger shieldet nem lehet blokkolni
- Shield of Righteous ( legtöbbet sebző skill ) ha nem talál be, egy GCD-t bukva ( 1 sec.. ) újra eltolhatod, ugyanis nem eszi el a Holy powert így nincs miért aggódni Smiling

Hidd el Wolvi, nem kell aggódni, nekem így, hogy masteryre/avora vagyok speccelve, unbuffed van 153k életem. Azt hiszem most átlagban egy dps-nek 116k élete van, úgyhogy attól nem kell félni, hogy a tank low HP-s Smiling

További szép napot mindenkinek!
Szerited miért van a javasolt buildben Seal of Truth glyph és miért javasoltam ezt a Sealt a Prot és a Retri paladinoknak is? Smiling
Ne keverjük a dolgokat: az avoidance és a block a te túlélésed szempontjából fontos; az expertise és a hit (no meg a Strength) viszont threatgeneráló statok, amelyeknek teljesen más a szerepük a játékban, mint a mitigation statoknak.
Valóban igaz, csak példaként hoztam fel Smiling Lényegében a saját tapasztalatomat osztottam meg. Remélem segítettem.
Jó játékot Smiling
#19 | vizoo válasza #18
Függetlenül attól, hogy egyetértek-e veled vagy sem (egyébként szerintem sincs szükség hit és exp. capre), top guildek tagjaival nem jó példálozni. Ők pont olyanok, hogy akár bossonként mennek talentelni, reforge-olni, illetve cserélgetik a felszerelésüket, így sose tudni, hogy épp milyen boss után logoltak ki. Smiling Így szerintem max. az állapítható meg, hogy van olyan szitu, amikor semmi szükség exp-re és hit ratingre. Smiling
Cataclysmben már nem attól tank a tank, hogy sok az élete Smiling Egyébként 170k hp buffolva raiden bőven megfelelő.
Gemek terén Yellow socketbe : 40 Mastery (Fractured Amberjewel) , Blue socketbe : 20 Mastery 30 Stamina ( Puissant Dream Emerald ) és red socketbe : 20 Parry 20 Mastery ( Fine Ember Topaz ).

Stamina bőven elég amit kapsz Trinketektől és Enchantoktól. Nálam bevállt.
Érdemes megnézni Lazeil-t a Paragonból 0 expertise-al és 0,72% hittel Laughing out loud
Hát sokkal nagyobb szerepe van az avo-nak és legfőképp a blokknak (!). Ha párszor misselsz, az nem gáz, az a néhány % nem oszt nem szoroz. Rólam pl. még egyszer sem tépték le a bosst raiden se 10es-en, se 25ös raideken. Ezért van a Trick , a Misdirection stb.. Egyébként a paladin Seal of Truth glyphel alapból 10 expertise-t kap ( nem ratinget!! ) , ami bőven elég neki. Most pedig 4.1 óta, mivel nem használok WoG-t olyan sűrűn, többet csapok kényszerből Shield of Righteous-al és az Avenger shield is tölt holy powert, úgyhogy az aggro tartás még faszább lett. Egyébként a hit chance azért volt gáz 4.1 előtt, mert misselt a rebuke, de már egyik szakítás sem misselhet, úgyhogy REFORGE! Smiling
Basszus, ezt csúnyán elnéztem Sad Köszi.

#15: én se trollkodni akarok, de ha el sem találod a bosst, akkor kissé nehéz lesz threatet fenntartani. Biztos, ami biztos alapon az expertise és a melee hitcapet én minden tanknak kötelezőnek tartom.
Az elsődleges statok közül csak kettő hasznos a tankadinnak: a Stamina és a Strength. Utóbbi szerintem inkább dps-stat, és előbbi a tankoknak való. Eleve csak enchantokkal és gemekkel lehet több Staminád, mint egy dps vagy healer karakternek; de azért nekem vicces lenne, ha azonos gearben nem a tank rendelkezne a legtöbb hp-val.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu