A Learn 2 Play rovat kasztokkal foglalkozó sorozatában ma a priestek jönnek soron - ez a kaszt kicsit rövidebben kerül tárgyalásra... mivel a legtöbb hozzájuk kapcsolódó finom trükkel a kezdők nem találkoznak még.
A priest kaszt első és legfontosabb sajátossága, hogy a 3 talentezésből 2 is healer, és csak egy olyan ága van, amely komolyabb sebzésre alkalmas. A Holy és a Discipline ág ennek ellenére is versenyképes fejlődési utat jelentenek a szóló fejlődésben. A Shadow priestek jelentik a sebzésre alkalmas talentezést és a talán leggyorsabb fejlődési utat. A priest kaszt cloth armort használhat, fegyverei a staffok mellett az egykezes buzogányok és a tőrök lehetnek, utóbbiak mellé egy off-hand item is szükséges. Ezek mellett a priestek felszereléséhez tartozik egy wand is, amelyet a statjain kívül mostanában nem sokra használnak a játékosok.
A priest specek kicsit részletesebben a következők:
- a Discipline priesteknek a legerősebbek a különböző sebzéselnyelő pajzsaik: a Power Word: Shield és a Divine Aegis. Ezek mellett egy érdekes spellje a specnek a Penance, amely - a Holy Novához hasonlóan - az ellenfeleket sebzi, a barátokat viszont gyógyítja; illetve ugyanilyen érdekes talent az Atonement, amellyel a priest sebzéséből egy barát gyógyítása válik. Ez az ág elsősorban a sebzés vagy ártó hatások csökkentésében és megelőzésében jeleskedik.
- a Holy priestek azok, akiket klasszikus gyógyítóknak tarthatunk. Ugyan részben ők is hozzáférnek a Discipline megelőző eszközeihez, náluk sokkal fontosabb a valódi gyógyítás. Ugyanakkor a spec a Holy Light erejével képes az ellenfelei legyőzésére is.
- a Shadow priestek a kaszt fekete bárányai. Shadowformban a priest nem tud a Holy Lighthoz nyúlni, így gyógyításra sem képes. Cserébe viszont a Shadow segítségével sokkal hatékonyabbak az ellenfél lassú és módszeres kivégzésében - egy Shadow priest nem öl gyorsan, az ő fegyverei lassú kínhalált jelentenek.
Valamennyi spec számára a legfontosabb elsődleges stat az Intellect - ez növeli a sebzések erejét, a gyógyítás nagyságát és a priest manáját is. A Strength és az Agility mindhárom specnek teljesen haszontalan; a Stamina ugyan nem az, de direkt gyűjtése - enchantokkal, gemekkel - nem hatékony és felesleges is. A másodlagos statok esetében a két healerspecnél egyszerű a dolgunk: a Spirit minden esetben hasznos, a hit pedig minden alkalommal felesleges - a healek mindig találnak, és elég ritka, amikor sebeznie kell egy healernek (persze ennek a Discipline ágon nem feltétlenül van igazsága). A haste, a crit és a mastery körülbelül egyformán hasznos a Discipline ágon, míg a Holy priesteknél a haste és a mastery fontosabb a critnél. A Shadow priesteknél a dolog még könnyebb: a Twisted Faith talent miatt a Spirit hit ratinggé konvertálódik, így a healer geart is használhatja ez a spec. A caster dps-ek másodlagos statjai - a haste, a hit, a mastery és a crit - körülbelül egyformán fontosak és hasznosak ennél a talentezésnél, a haste kicsit előnyösebb, a mastery és a crit enyhén gyengébb - vagyis nem választhatunk rosszul.
Egy apróságra érdemes felhívni a figyelmet a Shadow ágon: a legtöbbször használt sebzések ezen az ágon DoT-ok - vagyis olyan varázslatok, amelyek hosszú idő alatt sebeznek, és viszonylag kevés a direkt sebzésük. Épp ezért érdemes mérlegelni a harc előtt, hogy várhatóan milyen gyorsan tudunk végezni az ellenféllel. Amennyiben ez gyorsan megtörténik, akkor nem érdemes időt és manát pocsékolni egy Devouring Plague használatára - a Shadow Word: Pain, a Mind Flay és a Mind Blast is elég lesz. Arra is érdemes figyelni, hogy a kivégzésre használható Shadow Word: Death trükkös varázslat: ha az ellenfél nem halna bele, akkor a karakterünk is be kell nyelje ugyanazt a sebzést, amit az ellenfélnek szántunk; és elég vicces, ha esetleg kivégezzük magunkat ezzel a spellel, de nem túl célszerű.
Zárásként jöjjön egy-egy talentezés. A cél a szokásos: egyéni fejlődés - vagyis egyik build sem optimális instance-okba vagy PvP-re; de mindegyik módosítható, ha valaki ezekkel fejlődne.
Amit hozzatennek az egesz irashoz egy kezdonek:
Ha gyogyitasra adod a fejed akkor ajanlom az enchant es tailor szakmat erosen. Idod nagy reszet ugyis gyogyitasra szanod es az instakbol tekintelyes mennyisegu alap anyagot tudsz ezekhez a szakmakhoz szerezni.
lvl 85-on mikor 100g-re csokkent a dual talent vettem fel a shadow-t, tesztelni, en pl. Uldum osszes kuldeteset vigig toltam holy talent-tel. Nem azt mondom, hogy meszaros es azt sem, hogy nem volt mamazas gazdagon. Nem lehetetlen de nem egy eros dps class a holy az mar szent igaz....
tegye fel a kezet, akinek mar kellett uvoltve shield+flashhealelni random instance-ben, hogy a tank ne pusztuljon el
a sw:d kerulesehez annyit fuznek hozza, hogy a vt + mind blast kombon kivul az elsodleges manavisszanyero technika, marmint ha ratalentelsz masochism-re, plusz 25% boss hp alatt kifejezetten ajanlott belevenni a rotaba az atom instant dmg miatt.
szerintem fejlodni is sp-vel erdemes, mivel ha fenn van a ve, egy vt, mb, sw:d, dp rotaval gyakorlatilag folyamatos full hp es mana mellett lehet grindolni
A shadowform amúgy csak húszas szinten jön be a képbe, addig simán használhatja a holy spelleket is.
#3: ezek a leírások azoknak szólnak, akik most kezdenek játszani a WoW-val, vagy egy olyan specről váltanak, aminek semmi köze a casterekhez. Nyilván mindenki több-kevesebb idő alatt belejön a dologba, és ilyen alapvető leírásra nem lesz szüksége; de addig is jól jöhet némi segítség.